Avtomobilizem

V Kragujevcu tovarna spet deluje

Nekoč ponos jugoslovanske avtomobilske industrije, tovarna Crvena zastava v Kragujevcu, je že nekaj časa v rokah Fiata oz. skupine Stellantis. Po zaključku proizvodnje modela Fiat 500 L, je tovarna nekaj let stagnirala, sedaj pa so se Italijani odločili, da jo ponovno zaženejo.

Poskusna proizvodnja električnih avtomobilov se bo pričela v prihodnjih tednih, uradna predstavitev novega modela javnosti pa naj bi bila poleti. Serijska proizvodnja električnega avtomobila v polni zmogljivosti, v dveh izmenah, pa naj bi stekla oktobra.

Najverjetneje bodo v Kragujevcu izdelovali električni Fiat 500 ali električno Fiat Pando
Najverjetneje bodo v Kragujevcu izdelovali električni Fiat 500 ali električno Fiat Pando

Da je na obzorju velik posel in resna serijska proizvodnja, nakazujejo izjave Neodvisnega sindikata tovarne Stellantis v Kragujevcu o tem, kako je več kot 100 delavcev, ki so bili na začasnem delu v obratih te avtomobilske tovarne na Slovaškem in Poljskem predčasno umaknjenih. Ta okrepitev z okoli 500 zaposlenimi v tovarni je možna prerazporeditev pred začetkom proizvodnje. Predsednik tovarniškega sindikata Saša Đorđević je za agencijo Beta povedal, da se je prva skupina delavcev iz Slovaške v Kragujevac vrnila konec decembra, zadnja pa konec februarja ter da so se vključili v delo tovarne takoj po vrnitvi.

Pred uradno promocijo novega avtomobila naj bi organizirali testno vožnjo po ulicah Kragujevca in Šumadije, a pod masko, saj je skrivanje videza novega modela med testno vožnjo običajna praksa vseh avtomobilskih proizvajalcev. Kragujevčani se še spominjajo, da se je tudi Fiat 500 L pred promocijo najprej vozil po njihovih okrajih “zamaskiran” in da je bilo med tisto testno vožnjo mogoče le ugibati o velikosti vozila.