V borbi z blatom in peskom

Gramoznica Graben v Radovljici je bila tudi letos prizorišče hitrostnih in težavnostnih voženj s terenskimi avtomobili. Že v preteklih štirih letih se je gramoznica izkazala kot odlično prizorišče za vožnje s terenskimi avtomobili, saj omogoča pripravo atraktivnih prog s številnimi vzponi, prelomnicami, jezerci in drugimi terenskimi ovirami. Organizatorji so program prireditve tokrat raztegnili na dva dni in je privabila okoli 6.000 obiskovalcev, ki so uživali ob vragolijah voznikov, začinjenih z dobršno mero spretnosti in tudi poguma.

Petkove padavine so namreč poskrbele, da sta bili progi za hitrostno in težavnostno preizkušnjo precej blatni, kar je tekmovalcem povzročalo dodatne težave. V sobotnem popoldnevu se je na progo najprej pognala šesterica voznikov s posebej predelanimi avtomobili za težavnostno preizkušnjo, ki so jo po eni uri končali skoraj vsi. Nadaljevali so jo v nedeljo zjutraj in popoldne. Proga s številnimi prelomnicami in vzponi je zahtevala tudi pomoč vitlov in jeklenic, nekaj terencev pa je obtičalo v blatu in pesku. Na koncu je zmago v tej kategoriji odnesel Avstrijec Daniel Mehlbacher, na drugo mesto se je uvrstil Erik Žorž, tretji pa je bil Gregor Radkovič.

V nedeljo, ki jo je zaznamovalo sončno vreme s pomladnimi temperaturami, so se zvrstile tudi vožnje za hitrostne preizkušnje. Letos so organizatorji uvedli pomembne spremembe, saj se je namesto dveh posameznih preizkušenj, odvila samo ena s skupinskim startom na krožni progi dolžine približno 1000 metrov, ki jo je tako kot težavnostno pripravil Aleksander Centrih iz Off Road kluba White Tiger. Dirka je potekala 45 minut brez postanka, nastopili pa so vozniki v kategorijah bencinski motorji do 2000 ccm, bencinski motorji nad 2000 ccm in dizelski skupaj, štirikolesniki ter prvič v turistični kategoriji za voznike, ki niso tekmovali za točke državnega prvenstva in se jim zdi pomembnejši prihod na cilj s celim avtomobilom kot rezultat. Gledalci so uživali v številnih prehitevanjih, drsenju avtomobilov skozi ovinke in škropljenju blata, ki ga tokrat res ni manjkalo. V bencinski kategoriji do 2000 ccm je največ krogov prevozil Vedran Ščulac s Suzukijem Samuraijem, nad 2000 ccm je to uspelo prekaljenemu Janezu Maroltu z Jeepom Grand Cherokeejem, med terenci z dizelskimi motorji pa Simonu Preglju s Toyoto. Marko Jager je postal zmagovalec v kategoriji štirikolesnikov, med »turisti« pa se je najvišje stopničke veselil Marko Brunet s Hyundaijem.

Iztok Boltez, vodja organizacije: »Veseli smo, da je prireditev v celoti uspela in predvsem, da je navdušila ne samo tekmovalce, ampak tudi številne obiskovalce. Odločitev za skupinski start hitrostne preizkušnje se je izkazala za pravilno in tudi proga težavnostne preizkušnje je bila dovolj zahtevna, zato bomo v tej smeri nadaljevali prihodnje leto.«

Organizatorji so tudi tokrat poskrbeli za hrano in pijačo, za zabavo je skrbel Unimogs band. Podjetje Avto Triglav je postavilo na ogled paleto vozil Jeep, ki so bila na voljo tudi za preizkusne vožnje po terenskem poligonu.