Avtomobilizem

Na cesti z MB CLS 350D

Ko se je pred 15 leti pojavil na trgu, je bila konkurenca na nogah, pa ne zato, ker bi bil Mercedesov avto boljši od njihovega, temveč zato, ker takšnega avtomobila sploh niso imeli v ponudbi. No, časi so se spremenili in štirivratnih kupejev je na trgu kar nekaj, a CLS je še naprej edinstven in sedaj že v tretji generaciji. \lsd

O izgledu tega avtomobila bi lahko napisali knjigo, saj je poln stilskih inovacij in različnosti glede na »normalne« avtomobile, elegantna linija z nizkimi bočnimi stekli in širokimi rameni pušča odličen vtis, pod to kreacijo pa se je podpisal Slovenec – Robert Lešnik. CLS se lahko pohvali tudi z izjemno nizkim koeficientom zračnega upora, ki znaša 0,26, in na ta način kar topi zrak pred sabo. Sprednji del je impozanten, saj tam kraljuje diamantna maska, ki se širi proti tlom, razdeljena pa je s kromirano letvico. Močan karakter vozila se izraža tudi skozi obris pokrova motorja. Bočna linija poudarja plitke steklene površine in okna brez okvirjev, tipična za kupeje. Zadek krasijo dvodelne LED luči v izvedbi Edgelight.

Tudi notranjost tega kupeja s štirimi vrati je navdušujoča. Kljub kupejevski liniji je notranjost prostorna in zelo svetla. Merilnike je sedaj nadomestil 12,3-palčni zaslon, ki lahko spreminja obliko samih merilnikov, sami pa si dodajate informacije, ki jih želite gledati med vožnjo. Na sredinski konzoli je še en podoben zaslon, ki pa prevzema vlogo informacijsko-razvedrilnega vmesnika. Po vmesniku krmarimo z velikim okroglim gumbom na sredinski konzoli ali s sedaj že znanim touch padom ali pa z gumbi na volanskem obroču. Malo vaje je treba pa se hitro znajdeš v vseh menijih. Zanimiva je tudi ambientalna osvetlitev, katero si lahko tudi sami nastavite in ponuja 64 različnih barv. Diode so celo v prezračevalnih režah, ki, kadar sistem hladi, svetijo modro, ko pa greje, svetijo rdeče …

Seveda pa je vožnja na prvem mestu. Čeprav sedimo precej nizko, je preglednost dobra, položaj za volanom pa kar mami k dodatnemu pritisku stopalke za plin. V testnem CLS-u je bil v nos nameščen trilitrski šestvaljni dizelski motor, ki razvija 210 kW (285 KM) moči. Vseh 600 Nm navora je na voljo že pri 1200 vrt/min. Njegov zvok sicer ni takšen kot pri bencinskih bratih, definitivno pa tudi ni kakšno dizelsko brundanje, temveč proizvaja globok glas, ki se dviga glede na pritisk stopalke za plin. Poudariti je treba, da so prav vsi CLS-i opremljeni s štirikolesnim pogonom 4 Matic in samodejnim 9G-Tronic menjalnikom. Pet vnaprej programiranih voznih programov krmili delovanje motorja, menjalnika in aktivnega zračnega vzmetenja. Od največjega brata S je CLS prevzel tudi vso sodobno tehnologijo in tako lahko s pomočjo sistema Driving Assistance dejansko sam vozi, še najbolj pa je uporabna funkcija v zastoju, ko se vozilo samo ustavi in tudi samo nadaljuje, ko se kolona sprosti. Ob vseh odličnih sistemih pa si pohvalo zaslužijo tudi polne LED luči, ki osvetljujejo cestišče tudi do 650 metrov pred vozilom.

Tehnični podatki Mercedes-Benz CLS 350d 4Matic
   
Motor dizel, šestvaljen, 24 ventilov, turbo polnilnik, neposreden vbrizg
Prostornina (ccm) 2927
Moč (kW/KM) 210/286
Navor (Nm/min) 6000/1200-3200
Pogon na vsa kolesa 4Matic
Menjalnik samodejni 9G-Tronic
Mere D x Š x V (mm) 4988 x 1890 x 1430
Medosna razdalja (mm) 2939
Masa praznega vozila (kg) 1860
Nosilnost (kg) 680
Posoda za gorivo (l) 66
Prtljažnik (l) 520
Pospešek 0–100 km/h (s) 5,7
Najvišja hitrost (km/h) 250 el. omejena
Povprečna poraba (l/100 km) 6
Emisija CO2 (g/km) 148