Test: I30 kompaktni Hyundai

Tretja generacija Korejskega kompakta se postavlja ob bok zahodnoevropskim konkurentom.  Novi i 30 je zagotovo eno večjih presenečenj letošnjega leta.

Če smo pri prvi generaciji i30, predstavljeni v Ženevi leta 2007, zmajali z glavo, saj je postavljala funkcionalnost pred izgled, pa nas je druga generacija iz leta 2011 že bolj navdušila, pri tretji generaciji pa je Hyundai dokazal, da se da z upornostjo, predanostjo, trudom in znanjem stopiti v krog tistih, ki izdelujejo zanesljive in vzdržljive avtomobil. Vse skupaj se je začelo, ko so pred desetimi leti v svoje vrste zvabili celoten oblikovalski tim Volkswagna s Petrom Schreyerjem na čelu, njegov učenec je bil tudi Robert Lešnik. Danes Peter ni le vrhunski oblikovalec, zadolžen za izgled Kijinih in Hyundaijevih avtomobilov,  temveč tudi eden izmed petih podpredsednikov ogromne avtomobilske korporacije.

Pred nekaj leti so na svojo stran zvabili tudi nekaj BMW-jevih inženirjev zadolženih za razvoj podvozja in pogonov, zato se ni treba čuditi, da se i30 odlično pelje, kar mu omogoča dobro podvozje, kjer na zadnji osi najdemo Multi Link vzmetenje. Žal je nekoliko manjši prtljažnik, a zato i30 veliko lepše vpija neravnine in ponuja potnikom v kabini veliko več udobja. Kabina se skoraj ne nagiba, kolesa pa strumno sledijo prav vsak zasuk volana.

Downsizing pa Korejce ni obšel, za pogon i30 lahko tokrat skrbi tudi trivaljni turbo bencinski motor, ki razvija solidnih 120 KM, kar je povsem dovolj za solidno premikanje tega avtomobila. Motor navdušuje z močjo, učinkovitostjo in porabo, tudi končna hitrost 190 km/h je povsem ok, nekoliko daljši pa so pospeški, saj do 100 km/h potrebuje skoraj 11 sekund. Če se želite zares dinamično voziti, morate večkrat poseči za ročico 6-stopenjskega menjalnika in avtomobil priganjati v višje vrtljaje, takrat poskoči tudi poraba tudi do 9 litrov, če pa ste bolj umirjen voznik se bo i30 zadovoljil tudi s samo 5 litri goriva.

Notranjost je v skladu s pričakovanji, ne jemlje dih, a ne prinaša nobenih zamer. Sedi se lepo, tudi sedalni del je sedaj dovolj dolg. Volan je izdatno nastavljiv, na njem pa je kar nekaj stikal, ki pa so logično razporejena zato ne boste potrebovali veliko časa, da se na njih privadite. Tudi ostala stikala so pri roki, kakor tudi osrednji 8 palčni zaslon na dotik z navideznimi tipkami za krmiljenje navigacije, telefona in radija.

 

I30 zagotovo spada med pet boljših avtomobilov v cenovnem razredu do 20 tisoč evrov.

 

Z dolžino 434 cm je avtomobil postavljen v sredino C segmenta. 265 cm medosnega razmaka zagotavlja dovolj prostora v obeh vrstah, potniki zadaj pa so na račun tanjših sprednjih sedežev deležni dodatnega centimetra in pol prostora v področju kolen.

Navdušuje tudi količina opreme, kar pa smo pri Korejcih že tako navajeni. Če i30 po opremljenosti primerjamo z Evropsko konkurenco, je avtomobil na tem področju zelo superioren, zato se sam po sebi nastavlja kot dober nakup. Še posebej zato, ker so Korejci s tretjo generacijo i30 dokazali, da so v popolnosti osvojili tudi največje skrivnosti izdelave kompaktnih avtomobilov.

Tehnični podatki

Motor: bencinski, prisilno polnjen, 3-valjni, neposredni vbrizg
Prostornina (ccm): 998
Moč (kW/KM): 88/120
Navor (Nm/min): 1500/4000
Menjalnik: Ročni 6-stopenjski
Mere
Dolžina (mm): 4340
Širina (mm): 1795
Višina (mm): 1455
Medosna razdalja (mm): 2650
Prtljažnik (l): 395-1301
Masa vozila (kg): 1400
Zmogljivosti
Pospešek (0-100 km/h): 10,9
Najvišja hitrost (km/h): 190
Kombinirana poraba (l/100km): 6
Izpust CO2 (g/km): 103