Avtomobilizem

Španska dinamična elektrifikacija – Cupra Born

CUPRA, ki je nastala kot posebna športna veja SEAT-a, je predstavila svojo prvo električno kombi limuzino pod imenom Born. Privlačen električni avtomobil je nastal na podlagi nove Volkswagnove tehnologije, a je španska znamka dala svoj podpis s kreativnim dizajnom.

Prvo popolnoma električno vozilo drugačne in nekonvencionalne znamke je utelešenje čustvenega dizajna in vrhunske zmogljivosti, hkrati pa izziva trenutni red v tem segmentu vozil. Model CUPRA Born je bil ustvarjen na isti platformi MEB kot njegov tehnološki brat dvojček Volkswagen ID.3. Platforma je ustvarjena izključno za električne avtomobile.

Dizajn španskega modela je precej bolj agresiven, s precej ostrimi linijami, kar je za pričakovati, če vemo, da je Cupra predvsem športna znamka. Na zunanji in notranji strani so vidne jasne oblikovne razlike, zaradi česar se CUPRA Born jasno razlikuje od vseh do sedaj znanih električnih avtomobilov. Zmogljivost CUPRA Borna gre z roko v roki z njegovim stimulativnim slogom. Vozilo v trenutku, ko ga zagledate, naredi močan vtis in vzbudi emocije. Sprednji del z markantnim značajem in prefinjenimi detajli osvetlitve, linijami na pokrovu motornega prostora in obrobo logotipa CUPRA ustvarja odločen obraz, ki izraža moč.

Notranjost je že na prvi pogled prepoznavna, a je nekaj ključnih razlik. Electric Born uporablja večji 12-palčni zaslon na dotik, medtem ko ima ID.3 manjši 10-palčni zaslon. Na voljo so tudi športni sedeži z integriranimi vzglavniki, medtem ko ima volanski obroč dodatne gumbe rezervirane samo za Cupro. Različni materiali, uporabljeni v notranjosti, ustvarjajo občutek športnosti, prefinjenosti in kakovosti, vključno s serijskimi školjkastimi sedeži, izdelani iz tkanine SEAQUAL® iz recikliranih plastičnih odpadkov iz morja. Opcijski školjkasti sedeži so oblečeni v prevleke Dinamica in so prav tako iz recikliranih materialov.

Pri modelu CUPRA Born se pogonska moč prenaša na zadnji kolesni par, kar zagotavlja večji občutek športnosti. Popolnoma električni pogonski sistem je opremljen s sin­hronskim elektromotorjem s permanentnimi magneti in doseže več kot 16.000 vrt./min. Motor z močjo 110 ali 150 kW, je nameš­čen nad zadnjo premo, pred sredino koles. Navor se prenaša prek 1-stopenjskega men­jalnika z diferencialom, kar zagotavlja optimalne vozne zmogljivosti. Močnejša različica ima na voljo tudi opcijski paket e‑Boost, s katerim se moč lahko poveča na do 170 kW (231 KM). Visok navor in velika moč omogočata, da Born do 50 km/h pospeši v vsega 2,6 s in v samo 6,6 s od 0 do 100 km/h. Z visokozmogljivo litij-ionsko baterijo kapacitete 58 kWh je mogoč doseg do 420 km, med tem ko z zmogljivejšo 77 kWh baterijo se doseg raztegne preko 500 kilometrov.

S CUPRA Bornom pa se ne bo spremenil samo pogled na električne avtomobile, ampak se bodo spremenili tudi tradicionalni prodajni pristopi. Cenovna paleta se prične pri 38.830 za vozilo z 58 kWh baterijo.