Avtomobilizem

SEAT 1400: prvo SEAT-ovo vozilo praznuje 65. obletnico

 

Avto, ki je bil odskočna deska za SEAT, letos praznuje 65. oblet­nico. SEAT 1400, luksuzna in elegantna limuzina, je zaznamoval začetek zgodbe znamke in postavil temelje za njen prihodnji uspeh.

Prvi SEAT 1400 – z registrsko tablico B-87.223 – je s tekočega traku tovarne v Zoni Franci (Barcelona) zapeljal 13. novembra 1953, le tri leta po ustanovitvi znamke. Takrat so v prvem letu izdelali le pet avtomobilov dnevno, a je število hitro raslo. Cena vozila je bila 117.000 španskih pezet (okoli 705 €).

Model 1400 je bil zasnovan kot vozilo, ki bo postavilo temelje podjetja SEAT. To je bila štirivratna limuzina s sprednjim motorjem in pogonom na zadnji kolesi, ki so jo uporabljali kot uradno vozilo državnih organov in tudi kot javni taksi za prevoz množic.

Zmogljivost, ki navdušuje

Model 1400 so izdelovali v SEAT-ovi tovarni v Barceloni, kjer je bilo na začetku zaposlenih 925 ljudi. Njegove tehnične specifikacije so bile odraz tistega obdobja: vzdolžno vgrajen bencinski motor spredaj je moč prenašal na poltogo zadnjo premo z diferencialom.

Motor, ki je imel 4 valje in gibno prostornino 1.395 cm3, je bil kombiniran s 4-stopenjskim ročnim menjalnikom ter je dosegel največjo moč 32 kW in najvišjo hitrost 125 km/h.

Podvozje je vključevalo spiralne vzmeti, ki so ustvarjale elastičen učinek na zadnji premi, in vzdolž­ne poltoge vpete konzolne vzmeti, ki so delovale kot potisna ročica in so služile za stabi­lizacijo vozila. Panhardov drog (prečni drog toge obese) je skrbel za stranski položaj pogonske gredi. Ta postavitev je bila v tistem času ultramoderna.

Zunanjost modela 1400 je navdih za dizajn črpala iz takratnih ameriških vozil; imel je zaokroženo obliko zadka, ki so ga podaljševale stožčaste zadnje luči, na trg pa je prinesel tudi ukrivljeno enodelno vetrobransko steklo in sistem za ogrevanje.

Poleg privlačnega videza je SEAT 1400 nudil tudi več kot odlične zmogljivosti. 48-litrski rezervoar za gorivo je omogočal precejšen doseg, ker je poraba vozila znašala 10,5 l/100 km, poleg tega je avto z lahkoto dosegel hitrost 100 km/h.

Izdelan za uspeh

Do konca začetne proizvodnje SEAT-a 1400 leta 1954 je bilo izdelanih 1.345 vozil – ampak to je bil šele začetek življenjske dobe tega avtomobila. Družina modela 1400 se je nadaljevala s predstavi­t­vijo različice 1400 A leta 1954, 1400 B leta 1956 in 1400 C leta 1960, poleg njih je na trg prišlo več posebnih izvedb.

Z vsako izvedbo so izboljšali zmogljivost in dizajn, kar je pripomoglo k utrditvi položaja na trgu in rasti znamke SEAT.

SEAT-ova rast je bila zaradi modela 1400 izjemno hitra, čeprav so bile začetne proizvodne številke nizke: do konca leta 1954 so prodali 959 vozil, leto kasneje pa je letna proizvodnja znašala skoraj 3.000 – pri čemer so skoraj 100-odstotno uporabljali doma proizvedene komponente. Leta 1956 so izdelali 7.000 vozil, leto kasneje pa že 10.000. Do konca proizvodnje modela 1400 so prodali 98.978 vozil, s čimer si je model 1400 zagotovil mesto v zgodovini.