Resnica o dostavnikih

Lahki dostavniki ali kombiji, so ključni akterji v logistični verigi, saj omogočajo prevoz blaga na zadnjih kilometrih poti, pri dostavi v urbanih območjih. Danes jih je po vsej EU v prometu približno 29 milijonov, na celotnem trgu gospodarskih vozil (kamor sodijo tudi tovorna vozila in avtobusi) pa predstavljajo več kot 83 % celotnega trga.

Evropski sistem klasifikacije kombije opredeljuje kot “lahka gospodarska vozila”. To so »najmanj štirikolesna motorna vozila, ki se uporabljajo za prevoz blaga in katerih največja dovoljena masa ne presega 3,5 tone«. Uvrščajo se v kategorijo N1, ki se glede na maso vozila nadalje deli na vozila I, II in III razreda. Lahka gospodarska vozila se lahko uporabljajo tudi za prevoz oseb in so v tem primeru označena kot osebna vozila kategorije M.

Številna lahka gospodarska vozila so registrirana na podlagi večstopenjske homologacije. To pomeni, da proizvajalec proizvaja nedokončana vozila, ki jih kasneje nadgrajuje. Za potrebe kupcev je na voljo na tisoče različnih nadgradenj. Zahvaljujoč kombijem lahko podjetja dostavijo blago prav do vrat svojih strank, ki pričakujejo hitre in neposredne dostave.

Nekaj resnic o dostavnikih

  • Danes je na cestah EU skoraj 29 milijonov kombijev, od tega jih skoraj polovico najdemo v samo treh državah: Franciji (5,9 milijona), Italiji (4,3 milijona) in Španiji (3,9 milijona).
  • Povprečna starost dostavnih vozil v EU je 11,9 leta in narašča.
  • Leta 2021 je bilo v Evropski uniji registriranih 1,6 milijona kombijev, kar je 8,5 % več kot leto prej.
  • 3 % novih kombijev, prodanih v EU, so električna vozila, vendar predstavljajo le 0,4 % vseh kombijev, ki so danes na cestah.
  • Gledano po enotah zasedajo kombiji kar 83 % celotne prodaje gospodarskih vozil (kamor sodijo tudi tovorna vozila in avtobusi).
  • V Evropi je 41 tovarn, kjer izdelujejo ali sestavljajo kombije.
  • 91,2 % novih kombijev, prodanih v EU, poganja dizel.

Vir: Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov