Avtomobilizem

Renault 5 E-Tech končno!

Novi Renault 5

Renault je tudi v Sloveniji predstavil nov kompaktni električni avtomobilz zvenečim imenom: Renault 5. Močno smo ga čakali, verjetno zato, ker smo vedeli, da se bo oblikovalec držal ideje o retro dizajnu, ki prinaša linije avtomobila izpred petdesetih let, vendar z novimi, sodobnimi parametri.

Renault 5, ki so ga izdelovali med letoma 1972 in 1996, med drugim tudi v Novem mestu, je bil simbol majhne mestne kombilimuzine, ki je lahko ponudila slog, praktičnost in zanimivo vožnjo v različnih različicah. Leta 1996 je odšel v pokoj, zamenjal pa ga je model Clio. Sedaj se ikonična »petica« vrača, a kot čisto električni majhen avtomobil, pripravljen, da se spopade z okoliščinami, ki so značilne za urbano džunglo, oz. s sodobnimi mestnimi gnečami.

Novi Renault 5

Sama zasnova temelji na konceptu, predstavljenem leta 2021, in se drži retro-futuristične vizije, ki izgleda zelo privlačno. Oglati žarometi z izstopajočimi dnevnimi lučmi v meglenkah skupaj s pokončnimi zadnjimi lučmi in izstopajočimi platišči predstavljajo vez in vzbujajo asociacije na prejšnjo generacijo Renaulta 5.

Novi Renault 5

Tako kot sodobni Renault Clio ima tudi novi Renault 5 kljuko zadnjih vrat vgrajeno v C-stebriček, kar ustvarja iluzijo trivratne karoserije. Za razliko od prejšnjih generacij pa bo novi Renault 5 vedno opremljen le s petimi vrati. Z rdečimi detajli vas bo spomnil na legendarno in vročo različico z oznako R5 Turbo, ki ji bo sledila še okrepljena različica Alpine A290.

Avto meri 3,92 metra v dolžino, 1,77 metra v širino in 1,5 metra v višino, medosna razdalja pa znaša 2,54 metra. Avto je celo manjši od obstoječega Renault Clia. Tehnično osnovo tvori platforma AmpR Small, prej znana kot CMF-B EV. Novinec je postavljen na kar 18-palčnih kolesih, zadnja prema pa bo ponujala neodvisno vzmetenje.

Kabina z navpičnimi šivi na armaturni plošči in oglatimi zračniki je tudi poligon, kjer lahko vidite, kako oblikovalec poskuša ujeti retro stil. Tudi oblika sedeža ima preprost in retro učinek, saj ponuja dvobarvno oblazinjenje. Prtljažnik ponuja solidnih 326 litrov prostora.

Pred voznikovimi očmi je sodoben greben, sestavljen iz dveh zaslonov. Digitalna armaturna plošča lahko glede na izbrani paket opreme ponuja diagonalo 7 ali 10 palcev, osrednja infozabavna naprava vedno ponuja diagonalo 10,1 palca in deluje na operacijskem sistemu Google OpenR Link. Novost je Renaultov digitalni pomočnik, katerega srce je umetna inteligenca, tako imenovani AI.

Renault 5 je na voljo v več konfiguracijah, kupec pa lahko izbiral celo med dvema baterijama različnih kapacitet. Osnovni ponuja 40 kWh in posledični doseg do 300 kilometrov, večji baterijski sklop pa zagotavlja kapaciteto 52 kWh z dosegom preko 400 kilometrov. Odvisno od baterije lahko avtomobil tehta 1.350 ali 1.450 kilogramov.

Glede na baterijo lahko izbirate med tremi elektromotorji, vedno pa sta gnani le prednji kolesi. Motorja z močjo 70 kW (95 KM, 215 Nm) ali 90 kW (120 KM, 225 Nm) lahko kombinirate s šibkejšim baterijskim sklopom. 110 kW motor pa je na voljo izključno z največjo baterijo. Počasno polnjenje z izmeničnim tokom je možno do moči 11 kW, hitro polnjenje z enosmernim tokom pa je možno do 100 kW. Polnjenje obeh baterij od 15 do 80 odstotkov na hitri polnilnici naj bi trajalo približno pol ure. Najšibkejša različica ne bo podpirala hitrega polnjenja.

Novi Renault 5

Zanimiva lastnost je značilen logotip številke 5 na pokrovu motorja, ki se nanaša na odprtino za dovod zraka, viden pri nekaterih starejših modelih Renault 5, ki služi kot indikator polnjenja. Novinec je opremljen tudi s toplotno črpalko, zna obnavljati energijo med zaviranjem, ponuja pa tudi podporo za dvosmerno polnjenje V2G/V2L, zahvaljujoč kateremu bo avtomobil mogoče spremeniti v mobilno rezervno baterijo.

Cenovno najugodnejši Renault 5 E-Tech je na voljo za dobrih 27 tisočakov, a ko odbijemo Renaultov popust in državno subvencijo, je cena za osnovni model 18.990 evrov.

Novi Renault 5
Prijavite se na naše novice!
Prejeli boste 2 do 3 novice mesečno s področja avtomobilizma, transporta in logistike.
Brez skrbi! Od sporočil se lahko enostavno odjavite s klikom na povezavo "Odjava". 
close-link