Avtomobilizem

20 let, štiri generacije – Audi RS 6: vrhunska zmogljivost v vsakdanji preobleki

Avto, ki že 20 let brez primere navdušuje Audi Sport GmbH in svetovno skupnost privržencev: Audi RS 6 že štiri generacije z impresivnimi zmog­ljivostmi in hkrati izjemno funkcionalnostjo za vsak dan sooblikuje segment visokozmogljivih karavanov. Uspešni osnovni koncept iz leta 2002 temelji na motorju z dvema turbopolnilni­koma in štirikolesnem pogonu. Pri vseh generacijah modela RS 6 je osnovni koncept ostal enak. RS 6 tudi v konkurenčnem okolju še vedno pušča pečat in postavlja nove standarde. Prednost v tehniki je očitna tudi na drugih področjih, na primer pri podvozju Dynamic Ride Control, ki je že dolgo na voljo tudi v drugih Audijevih modelih RS.

 

C5 – višji srednji razred zahteva zmogljivost

Kmalu po letu 2000 se v takratnem podjetju quattro GmbH (zdaj Audi Sport GmbH) začnejo spraševati, katero vozilo je po modelu RS 4 na vrsti za športno preobrazbo. Ravno pravi trenutek za Audi A6. Prva generacija (C5) leta 2001 doživi prenovo, hkrati pa želi Audi višjemu srednjemu razredu dodati več moči pod pokrov motorja.

Zaželen je 8-valjni motor, ki ga v grobem prevzamejo od A8 (generacija D2). Ta motor že opravlja svoje delo v modelu S6, kjer brez turbopolnilnikov razvije 340 KM. A potrebnega je veliko dela na detajlih: zmogljivi motor, od tedaj z dvema turbopolnilnikoma in 4,2-litrsko gibno prostornino, se sprva ne prilega v karoserijo modela A6 – zato v quattro GmbH podaljšajo sprednji del vozila in pridobijo 4 centimetre dodatnega prostora za vgradnjo agregata V8. Motorja, ki poganja prvi RS 6, pa ne izdelajo v Ingolstadtu ali Neckarsulmu, temveč v Angliji. Britanski proizvajalec motorjev Cosworth, do leta 2004 hčerinsko podjetje družbe AUDI AG, je skupaj z družbo quattro GmbH zaslužen za impresivno moč 450 KM in 560 Nm navora, kar ga uvršča v sam vrh segmenta. Motor V8 za RS 6 je resničen izziv za konkurenco.

Za tolikšno moč je potrebno dobro upravljanje. Čas ročnega menjalnika se tu že izteče. Prvič v modelu RS za menjavanje prestav skrbi avtomatski menjalnik s pretvornikom navora za krajše čase prestavljanja. Pet prestav omogoča pospešek, s katerim je hitrost 100 km/h mogoče doseči v 4,7 sekunde. Da bi RS 6 Avant in limuzina tudi pri vsakdanji vožnji navdušila z optimalnim ravnovesjem med udobjem in športnostjo, Audi prvič uporabi novo razvito podvozje DRC (Dynamic Ride Control).  C5 je do zdaj edini model RS 6, ki je tekmoval tudi kot dirkalnik.

 

C6 – nadaljuje se niz kraljevskih motorjev

Šest let po prvem modelu RS 6 sledi leta 2008 druga generacija. Pri Audiju naredijo preskok naprej, pa ne le pri moči in gibni prostornini, temveč tudi pri številu valjev. Teh naj bi bilo deset, spet dva turbopolnilnika in po novem 5 litrov gibne prostornine – skupaj 580 KM moči in 650 Nm navora. Tako kot pri seriji C5 tudi 10-valjnik zahteva menjalnik, ki dobro upravlja z močjo. Zato v ta namen temeljito predelajo uporabljeni 6-stopenjski avtomatski menjalnik. S to kombinacijo motorja in menjalnika Audi v RS 6 plus prvič doseže najvišjo hitrost nad 300 km/h, natančneje 303 km/h. Na ravnini model serije C6 skorajda nima konkurence med serijsko izdelanimi vozili. Limuzina do 100 km/h pospeši v 4,5 sekunde, Avant pa v 4,6 sekunde.

 

C7 – iz manj pride več

Manj valjev vendar ne more biti prav! Takšne kritike ni bilo slišati le od kupcev, ko je Audi leta 2013 ponovno opustil 10-valjni biturbo motor in se odločil za 8-valjnika s 4 litri gibne prostor­nine in dvema turbopolnilnikoma – to je bil najmanjši pogonski agregat v zgodovini modela RS 6. Toda kritike so hitro potihnile, saj je Audi pripravil kombinacijo, ki je z vozno dinamiko in učinkovitostjo močno prekašala prejšnje modele RS 6. To je bilo mogoče predvsem zaradi sistematičnega zmanjšanja mase. Vendar pa RS 6 na cesti dokazuje, da dva valja manj in 20 KM manj moči ne vplivajo na zmoglji­vost. S 700 Nm navora in novim 8-stopenjskim menjalnikom tiptronic potrebuje C7 za pospešek do 100 km/h le 3,9 sekunde, kar je pol sekunde manj kot njegov predhodnik. Kombinirani instru­ment kaže najvišjo hitrost do 305 km/h.

V izvedbi RS 6 performance avtomobil prvič proizvede več kot 600 KM, natančneje 605 KM. V funkciji overboost se na pogonski sklop kratkotrajno lahko prenaša navor 750 Nm.

 

C8 – najboljši doslej, ampak dela ni nikoli konec

Leta 2019, tri leta pred 20. rojstnim dnevom, v prodajne salone pride četrta generacija modela RS 6 (C8), ki ostaja zvesta svojim predhodnikom. 4 litri gibne prostornine, biturbo, 600 KM in zdaj 800 Nm navora. Prvič v svoji zgodovini ima vozilo podporo 48-voltnega blagega hibridnega sistema, ki še izboljša učinkovitost. Čeprav je RS 6 Avant nekoliko težji, pospeši do 100 km/h v ekspresnih 3,6 sekunde, za pospešek do 200 km/h pa potrebuje le 12 sekund.

Nov sistem štirikolesnega krmiljenja izboljšuje stabilnost pri visokih hitrostih, ker se zadnji kolesi v takšni vozni situaciji obrneta v isto smer kot sprednji. Pri manevriranju pri nizkih hitrostih pa se obrneta nasprotno sprednjima kolesoma, s čimer se zmanjša obračalni krog in olajša parkiranje.

Za razliko od svojih predhodnikov serijo C8 ne dokončujejo v ločenih halah podjetja Audi Sport GmbH (prej quattro GmbH), temveč vozila montažno linijo v Neckarsulmu zapustijo popolnoma dokončana – dokaz visoke stopnje prilagodljivosti proizvodnega obrata. Zaradi velikega povpra­še­vanja je RS 6 Avant prvič na voljo tudi v ZDA. RS 6 C8 tako iz nišnega vozila končno postane uspešnica, za katero se zanimajo po vsem svetu.

20th anniversary Audi RS 6