Pri nas je deveta generacija priljubljenega VW Passata
V Sloveniji so predstavili novi Volkswagen Passat, deveto generacija drugega najbolje prodajanega VW modela. Skoraj neverjetno, a Passat je po prodaji za Golfom, a pred legendarnim VW Hroščem. Passat je debitiral leta 1973, od takrat pa je bilo izdelanih in prodanih več kot 34 milijonov primerkov. Je pa novi Volkswagen Passat B9 očitno namenjen zagrizenim ljubiteljem vozil z visoko stopnjo funkcionalnosti. Novi VW Passat bo nastajal izključno v karavanski različici, izdelujejo pa ga na Slovaškem.
Novi Volkswagen Passat temelji na spremenjeni in izboljšani platformi MQB Evo, ki si jo deli z novo generacijo modela VW Tiguan, na enaki osnovi pa bo tudi osveženi Golf 8. VW Passat B9 je dolg 4.917 mm, kar je precejšnjih 144 mm več od predhodnika. Pridobil je tudi dodatnih 20 mm v širino, medtem ko je višina vozila ostala nespremenjena. Po drugi strani pa je medosna razdalja dobila dodatnih 50 mm in zdaj znaša 2.841 mm.
Čeprav Volkswagen Passat B9 ne prihaja z revolucionarno novo zasnovo, ima svež videz, ki očitno komunicira s trenutnim stilom družine VW ID, čeprav je nekoliko manj futurističen. Zunanjost je tako kot doslej odvisna od paketa opreme, kjer najdemo poleg osnovnega paketa Passat še Business, Elegance in R-Line. Premer platišč sega do 19″, Volkswagen Passat B9 pa ima tudi novo generacijo matričnih LED žarometov in najnovejše dinamične svetlobne skupine, med katerimi je dodan tudi svetlobni pas.
Notranjost je v popolnem odstopanju od tega, kar je bil Passat B8, predvsem zaradi dejstva, da je večina stikal izločena. Prek multifunkcijskega zaslona na dotik z diagonalo 12,9″ že v osnovnem modelu dostopate do skoraj vseh funkcij vozila. Za več paketov opreme je namenjen še večji zaslon z diagonalo celo 15”. Instrumentna plošča je digitalna, z diagonalo 10,25″, kar pomeni dokončno slovo od analognih instrumentov.
S premikom prestavne ročice na volanski drog so inženirji pridobili prostor med sedežema, ki so ga spremenili v odlagalne prostore. Novost je postavitev stikala za brisalce na ročico smernikov, kar je dolgoletna praksa Mercedes-Benza. Povečanje karoserije ni prineslo več prostora le za potnike, temveč je večji tudi prtljažni prostor, ki ima zdaj v osnovni 690 litrov, s podrtimi naslonjali zadnje klopi pa se poveča na 1920 litrov, kar je 140 litrov več kot prej.
V ponudbi motorjev bo kupcem na voljo veliko možnosti. V Passatu je prvič na voljo blagi hibrid, ki ga sestavlja 1,5 eTSI s sistemom za izklop valjev s 150 KM. Sledi večji 2.0 TSI, ki ponuja 205 KM s pogonom na prednji kolesi ali 265 KM s štirikolesnim pogonom 4Motion. V Passat pa je na voljo tudi že znani 2.0 TDI s tremi stopnjami moči – 125 KM, 150 KM in 195 KM, slednji s štirikolesnim pogonom. Ne glede na pogonski agregat je prenos vedno speljan preko sedemstopenjskega DSG menjalnika.
Poleg omenjenih šestih motorjev Passat prihaja tudi kot priključni hibrid. Osnovni ima 205 KM in 350 Nm navora, najmočnejši model pa 275 KM in 400 Nm. Modeli Passat eHybrid uporabljajo 1,5-litrski bencinski motor in šeststopenjski menjalnik DSG, baterija ima kapaciteto 19,7 kWh tako da lahko vozilo na elektriko prevozi tudi do 100 kilometrov. Baterijo je mogoče polniti na polnilnicah z močjo do 50 kW, s polno baterijo in 45-litrskim rezervoarjem za gorivo pa ima VW Passat B9 “eHybrid” avtonomijo približno 1000 kilometrov.
Passat je pri nas na voljo od 35.800 evrov naprej.