PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen – kako delujejo gorivne celice
S svojimi nenehnimi zahtevami po drastičnem zmanjšanju lokalnih emisij svojih vozil je PEUGEOT postal eden prvih proizvajalcev, ki je v svojo serijsko ponudbo vključil električno lahko gospodarsko vozilo s pogonom na vodikove gorivne celice (hydrogen fuel cell): PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen. S svojim novim modelom, opremljenim z najsodobnejšimi tehnologijami za elektrifikacijo, PEUGEOT še naprej širi svojo paleto rešitev za mobilnost brez vsakršnih emisij.
Gorivna celica omogoča hitro polnjenje, ki odpira možnost intenzivni brez emisijski rabi, ki do sedaj ni bila možna z ostalimi razpoložljivimi tehnologijami: v zgolj treh minutah je možno v rezervoar napolniti toliko vodika, da lahko z njim prevozimo več sto kilometrov v zgolj električnem načinu. To pa je pomemben dejavnik, zaradi katerega se bo za električni pogon odločilo vse več novih uporabnikov.
Vozilo PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen so pred kratkim povsem prvič testirali evropski novinarji na prvih testnih vožnjah v Rüsselsheimu v Nemčiji, kjer se nahaja njegov proizvodni obrat.
KAKO DELUJE MOTOR
To je tehnologija nove generacije, imenovana «Next gen e-Van Hydrogen efficiency», ki je vgrajena v novega PEUGEOTA e-EXPERT Hydrogen. PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen je zasnovan na modularni večenergijski konstrukcijski osnovi EMP2 (Efficient Modular Platform) in ima 100-odstotno električni pogon, saj združuje dva vgrajena vira električne energije po zaslugi inovativnega in čistega sistema “mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” skupine STELLANTIS: sistem deluje kombinirano na baterijo, ki se polni prek električnega omrežja in na gorivno celico, ki jo napaja vodik, shranjen v jeklenkah v podu vozila. PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen torej ponuja vse prednosti vodika, tehnologije baterij in električnega pogona.
DVA VIRA ENERGIJE ZA BOLJŠO UČINKOVITOST
Peugeot je dobavo gorivnih celic na vodik zaupal podjetju Symbio, ki tovrstne celice proizvaja v svoji tovarni Vénissieux na obrobju Lyona. Gorivna celica je sestavljena iz več celic, ki so zložene druga vrh druge in ustvarjajo tok. S tovrstno razporeditvijo nastane “baterija”. V vsaki celici poteka kemijska reakcija med dvema elementoma, vodikom (zgorevalni plin, ki je shranjen v jeklenkah rezervoarja) in kisikom (iz zraka v okolici). Baterijo sestavlja več celic, tako da lahko ustvari dovolj moči, ki je potrebna za pogon vozila z napajanjem električnega motorja.
Tovrstna tehnologija je zagotovilo za 0 emisij CO2 po zaslugi reakcije, med katero se ustvari električni tok, odvaja pa se zgolj voda. V celici pride do naslednje reakcije:
- vodik + kisik → elektrika + voda + toplota = 2 H2 + O2 → 2 H2O
Gorivna celica vozila PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen se napaja iz rezervoarja, ki ga sestavljajo tri jeklenke s prostornino 4,4 kg vodika pod tlakom 700 bar. Rezervoar se nahaja v zadnjem delu poda in ne ovira tovornega prostora vozila.
Litij-ionska baterija
Gorivna celica je povezana z litij-insko akumulatorsko baterijo s kapaciteto 10,5 kWh, ki ustvari 90 kW moči. Nahaja se pod sedeži in v nekaterih fazah vožnje napaja tudi električni motor. Njegovo napajanje zagotavlja trifazni vgrajeni polnilnik z močjo 11 kW, ki se nahaja v motornem prostoru.
“Mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric”: inovativni sistem, ki združuje dva vira energije.
Omenjena vira energije kombinirano napajata električni motor s stalnimi magneti z močjo 100 kW in posredujeta 260 Nm navora. Ta električni pogonski sklop je nameščen na prednji osi in je podoben kot pri vozilu PEUGEOT e-EXPERT (model z električno baterijo), ki izstopa zlasti zaradi menjalnika, ki je posebej prilagojen za obremenitve, značilne za gospodarska vozila.
ŠTEVILNE PREDNOSTI
Peugeot uvaja v svoj izbor vozil tehnologijo na gorivne celice, da bo lahko strankam ponudil rešitev, ki odgovarja na potrebo po novi mobilnosti z ničnimi emisijami, za katero se zanima zelo veliko število kupcev.
Tehnologija na vodik vozila PEUGEOT e-Expert izstopa zaradi naslednjih značilnostih:
- Vozilo lahko vse razdalje premaga s 100-odstotno električno tehnologijo brez lokalnih emisij CO2.
- Rezervoar se z vodikom napolni v 3 minutah za več kot 400 km dosega po homologacijskem preizkusnem postopku WLTP (homologacija je v teku).
- Vodik 100 % proizvajajo na francoskih tleh.
- Delovanje ne povzroča motečih hrupov.
- Vozno udobje je tipično za električna vozila: visok navor takoj po speljevanju iz zaustavljenega položaja, nič neprijetnih vonjav, nič tresljajev, nič prestavljanja.
Vozilo se ponaša z enako nakladalno površino kot dizelska izvedenka in električna baterijska izvedenka:
- do 6,10 m3 nakladalne prostornine,
- do 1100 kg dovoljene obremenitve,
- do 1000 kg vlečne zmogljivosti.
Tehnologija gorivnih celic poleg tega zagotavlja tudi več svobode pri izvajanju dejavnosti, saj omogoča:
- večji doseg, kar je ključnega pomena, saj velika večina kompaktnih gospodarskih vozil obratuje v primestnih območjih in v gosto naseljenih mestnih središčih, kjer potrebe po brez emisijskih rešitvah vse bolj naraščajo;
- popolno ohranitev ene od glavnih funkcij lahkih gospodarskih vozil: prevoz velikih in težkih predmetov;
- edinstveno logistično fleksibilnost in optimalne možnosti uporabe, kakršnih še ni bilo na voljo.