Prihaja novi Audi – A8

Audi Q8 izžareva športno dinamiko in plemenit prestiž bolj kot kateri koli drug športni terenec znamke Audi. Z dolžino 4,99 metra, širino 2,00 metra in višino 1,71 metra je ta športni terenec s kupejevskim dizajnom širši, krajši in nižji od sestrskega modela Q7. Z medosno razdaljo 3,00 metra Q8 nudi prostornost, s katero prekaša neposredne tekmece v večini ključnih mer, na primer v dolžini notranjosti in prostoru za glavo. Trije sedeži v zadnjem delu vozila so po želji pomični v vzdolžni smeri. Če naslonjalo podremo, ima prtljažnik pod električno pomičnim pokrovom kapaciteto do 1.755 litrov.

Z impozantnim osemkotnim enodelnim okvirjem mreže hladilnika Audi Q8 predstavlja novi obraz družine Q. Markantna mreža hladilnika stoji pokonci ter v kombinaciji z naprej razpoteg­nje­nim usmernikom zraka in velikima, markantno oblikovanima stranskima odprtinama poudar­ja samozavestni videz. Strešna linija se elegantno spušča in se izteka v položnih D-stebričkih; opira se na kolesna ohišja, ki so markantno poudarjena z linijami, značilnimi za modele quattro, pod njimi pa so velika, do 22-palčna kolesa. Dizajn v številnih podrobnostih spominja na izvorni model quattro. Izrazite linije in atletsko napete površine odražajo moč, kakovost in posebno dinamiko stalnega štirikolesnega pogona. Usmernik zraka, zaščitne letve na vratih in difuzor so barvno poudarjeni, s čimer je dodatno podčrtan terenski videz.

Cesto razsvetljujejo serijski LED-žarometi, po želji v HD matrični LED-tehnologiji. Tu ima tridimenzionalna grafika dnevnih luči digitalni značaj, podobno kot pri zadnjih lučeh. Enote luči na zadku so med seboj povezane s svetlobnim pasom. Ta je kot pri izvornem modelu Audi quattro podkrepljen s črno površino. Prek aplikacije myAudi lahko lastniki modela Q8 številne funkcije luči aktivirajo s pametnim telefonom in jih tako doživijo od zunaj.

 

Doživetje športne vožnje

Audi je quattro in quattro je Audi – to seveda še posebej velja za Q8, najprestižnejši športni terenec znamke. Njegov izključno mehanski sredinski diferencial prenaša moč med sprednjo in zadnjo premo v standardnem razmerju 40 : 60. Po potrebi večji del preusmeri na tisto premo, ki ima boljšo vlečno silo. V kombinaciji z odmikom od tal do 254 mm, kratkimi previsi in asistenco za nadzorovani spust se Audi Q8 ne ustavi niti, ko se utrjene poti že končajo. Podvozje z uravna­vanjem blaženja je serijsko. Po želji vam pri Audiju vgradijo zračno vzmetenje adaptive air suspen­sion z uravnavanimi blažilniki, bodisi s športno ali poudarjeno komfortno nastavitvijo. Odmik karoserije se prilagaja vozni situaciji in želji voznika v razponu do 90 milimetrov.

Poleg serijskega progresivnega krmiljenja, katerega prenos postaja z močnejšim zasukom volana še bolj neposreden, Audi opcijsko ponuja tudi štirikolesno krmiljenje. Zadnji kolesi se lahko obrneta za do 5 stopinj – pri majhni hitrosti protismerno za boljšo dinamiko, pri večji hitrosti istosmerno za boljšo stabilnost.

Zaradi nove blage hibridne tehnologije (MHVE) so vsi pogoni še posebno učinkoviti. 48-voltno glavno električno omrežje povezuje dva pomembna tehnična modula: litij-ionsko baterijo in jermenski zagonski alternator. Ta lahko pri zaviranju regenerira do 12 kW moči in jo dovaja nazaj v baterijo. Blaga hibridna tehnologija omogoča dolge faze jadranja z izključenim motorjem in razširjeno funkcijo start-stop, ki se vključi že, ko se hitrost zmanjša na 22 km/h.

Audi Q8 združuje eleganco štirivratnega luksuznega kupeja in praktično vsestranskost velikega športnega terenca. Razkošno opremljen, vsestransko povezan in robustno zasnovan za vožnjo stran od utrjenih cest je Audi Q8 suveren spremljevalec za posel in prosti čas. V tretjem četrtletju 2018 bo Audi Q8 prišel na evropski trg.