Avtomobilizem

Peugeot 3008 samo s hibridnim ali povsem električnim pogonom

Na naš trg je zapeljal novi Peugeot 3008, kjer je poleg popolnoma električne različice E-3008 kupcem na voljo tudi hibridna različica, v začetku prihodnjega leta pa prihaja še priključni hibrid.

Zunanjost Peugeota E-3008 prinaša evolucijo novega slogovnega jezika znamke, s tanjšimi žarometi in trojnimi LED ‘očniki’, ki obdajajo sprednjo masko, medtem ko je zadnja linija izdelana v klasični kupejevski obliki. V kabini prevladuje nov, ukrivljen 21-palčni panoramski zaslon, ki združuje digitalno instrumentno ploščo in zaslon na dotik v eno samo enoto nad volanom – tradicionalno majhnega premera. V kabini je potnikom na voljo še 18 predalov s skupno prostornino 34 litrov, brezžični polnilec za mobilni telefon, hlajen predal pod sredinskim naslonom za roke in izdaten prtljažnik s 520 litri prostornine.

E-3008 je prvi model znamke, ki deluje na Stellantisovi povsem novi platformi STLA Medium, razviti za električna vozila, ki zagotavlja doseg do 700 kilometrov samo na elektriko. Osnovna različica ima pogon na prednji kolesi in doseg 525 kilometrov, podobno kot najmočnejša različica z dvema motorjema in pogonom 4×4. Za voznike, ki ‘živijo na cesti’, je predvidena različica Long Range s prednjim pogonom in dosegom do 700 kilometrov.

Že manjša baterija ima več kot solidno kapaciteto 73 kWh, polni se z močjo 130 kW. Različica Long Range ima 98 kWh baterijo, polni pa se lahko z močjo 160 kW, dovolj hitro, da ne traja več kot pol ure, da se na enosmernih polnilnicah napolni od 20 do 80 odstotkov.

Druga možnost je hibridni pogon, kjer osnovo tvori 1.2 litrski bencinski Puretech motor s 136 KM, ki po tovarniških podatkih porabi 5,5 litra na 100 km. Gre za znani bencinski model, ki pa je pred kratkim doživel popolno spremembo. Seveda so sledile nadgradnje za večjo uporabnost. Za prenos ni več odgovoren jermen, ampak veriga. Vgrajena je bila tudi turbina s spremenljivo geometrijo, motor deluje po Millerjevem ciklu, nov je tudi menjalnik. Menjalnik je rezultat dela podjetja Punch Powertrain v lasti Stellantisa. Gre za menjalnik z dvema sklopkama, ki ima vgrajen elektromotor z močjo 21 kW pri 48V (MHEV), ki se napaja iz 0,9kWh baterije. To mu omogoča tudi delovanje samo v načinu EV.

Nobenega dvoma ni, da so pri Peugeotu ponovno naredili avtomobil, ki bo pritegnil pozornost tistih, ki do sedaj niso bili pozorni na modele te znamke. Čeprav so bila razmerja povečana, je še vedno ohranjen kompakten videz z visoko stopnjo skladnosti. Prinaša nekaj novih oblikovalskih smernic, ki se bodo v prihodnje prenesle tudi na druge modele z logotipom leva, pri čemer mislim na prednji svetlobni podpis. Kompaktnost in okretnost v mestu olajšata tudi obračalni krog 10,6 metra.

Kupci lahko izbirajo med šestimi barvami, kjer najbolj izstopa nova Obsession modra. Peugeot 3008 ima standardno garancijo 5 let ali 100.000 km, električni modeli pa 8 let ali 160.000 km garancije na baterijo. Kot sem že omenil, je Allure začetni nivo opreme in stane 33.650 evrov za hibridni model 1.2 PureTech. Če želite bolje opremljeno različico GT, bodite pripravljeni odšteti 36.850 evrov. Za zdaj edina električna izvedba, sprva stane 45.200 evrov v nivoju opreme Allure oziroma 48.800 evrov v GT edition.