Peugeot 408 – nov avtomobilski razred
V času, ko so na avtomobilskem trgu vse bolj prisotna SUV vozila, so se pri Peugeotu odločili zaigrati na karto izvirnosti v luči ekološke učinkovitosti in z novim Peugeotom 408 prinesli zanimivo novost silhuete fastback. Med limuzinama 308 in 508 ter športnimi terenci se Peugeot z modelom 408 nagiba v nov segment.
Temelji na kompaktnem 308, vendar je za 32 cm daljši in ima zelo malo skupnih značilnostmi. 408 je inovativen model z nenavadnim dizajnom, ki združuje oblike kombi limuzine, karavana, športnega terenca in kupeja. To je pravi križanec med več razredi in slogi avtomobilov. Pri peugeotu trdijo, da novi model ne sodi v noben doslej znani razred in da gre za nov tip avtomobila. Novi 408 je izrazito oblikovan z unikatnim sprednjim delom z ogromno masko in brez klasične delitve na masko in odbijač. Vse je kot ena celota. Vozilo izstopa po svoji dinamični silhueti in nezamenljivem slogu.
Osnova avtomobila je platforma EMP2, na kateri že stoji kar nekaj vozil iz PSA združbe. Platforma je modularna, saj na njej nastajajo različna vozila tako s klasičnimi motorji, kot tudi hibridne in popolnoma električne izvedbe. Avto je dolg 4687 mm, visok 1478 mm in širok 1848 mm. Medosna razdalja je 2787 mm. 408 krasi vitka in prefinjena silhueta, ki izboljšuje njegove aerodinamične lastnosti. To je tudi najbolj dinamičen in harmoničen Peugeotov model v segmentu C. Dimenzije dovoljujejo veliko prostora za potnike spredaj in zadaj. Še posebej zadaj je za kar 188 mm več prostora za noge, izdaten pa je tudi prtljažnik, ki v osnovi meri 536 litrov, lahko pa se raztegne vse do 1611 litrov.
Sprednji del kabine navduši s klasično postavitvijo i-Cockpita z majhnim volanom in popolnoma novo digitalno instrumentno ploščo. Je v višini oči in ima 10-palčni zaslon ter več načinov prikaza. Voznik bo užival v sistemih za pomoč pri vožnji, ki s pomočjo šestih kamer in devetih radarjev skrbijo za brezskrbnost in varnost voznika. Med drugim vključujejo prilagodljivi tempomat s funkcijo Stop&Go, tehnologijo Night Vision, ki opozori na živali, pešce ali kolesarje večje od 50 cm, preden jih osvetlijo dolge luči, tu je tudi sistem za nadzor mrtvega kota, pa opozorilo na prometom izza vozila… Paket “Drive Assist 2.0” je nadaljnji korak k polavtonomni vožnji. Ima dve novi funkciji: polavtonomno avtocestno navigacijo, pomoč pri prehitevanju in prilagajanje hitrosti na avtocesti.
Učinkovitost je bila ključna skrb oblikovalcev Peugeota 408, saj kombinacija prizadevanj na področju aerodinamike, zmanjšanja teže (s 1.396 kg) in motorja z nizkimi emisijami pomeni, da se vozilo zdaj ponaša z izjemno nizko povprečno porabo, tako za hibridi kot tudi osnovni model s turbo bencinskim motorjem.
Ponudba motorjev, ki poganjajo PEUGEOT 408, sestavljajo na začetku 1,2 litrski turbobencinski motor z močjo 130 KM ter priključno hibridni motor v dveh različicah moči (180 in 225 KM). Osnovo tvori 1,6 litrski bencinec, kateremu je v pomoč elektromotor, ki se napaja iz 12,4 kWh baterije. Sistem omogoča do 60 kilometrov vožnje samo s pomočjo elektrike.
Peugeot je že odprl knjige naročil, vozila so pri prodajalcih, kjer jih lahko tudi preizkusite. Cenovna paleta pa se prične pri 29.400 evrih za osnovni model z 1,2 litrskim bencinski motorjem ter od 39,600 naprej za hibridne izvedenke.