Avtomobilizem

Novi električni SUV bZ4X je prvi model Toyotine podznamke bZ – Beyond Zero

bZ4X je prvo baterijsko-električno vozilo (BEV) znamke Toyota. To je hkrati tudi avtomobil, ki odpira nove temelje pri uveljavljanju podznamke bZ – Beyond Zero, ki je bila ustvarjena za snovanje brez emisijskih vozil. Hkrati je bZ4X tudi avtomobil, ki v svet baterijskih električnih vozil prinaša pristne terenske zmogljivosti. Znamka Toyota pa bo s tem modelom še lažje uresničila svojo zavezo cilju ogljične nevtralnosti.

Kakovost in zmogljivosti novega bZ4X temeljijo na izkušnjah in dediščini, ki si jih je znamka Toyota na področju avtomobilske elektrifikacije pridobila v več kot 25 letih. Pri razvoju modela bZ4X je Toyota sodelovala tudi z znamko Subaru, ki se lahko pohvali z izjemno bogatimi izkušnjami na področju razvoja pogonov na vsa štiri kolesa.

bZ4X nikakor ni predelava že obstoječega modela, temveč gre za popolnoma originalen in na novo zasnovan avtomobil, ki je hkrati tudi prvi z oznako bZ. Nastal je na podlagi povsem nove platforme, ki je namenjena izključno baterijsko-električnim vozilom. Platforma eTNGA namreč integrira baterijsko enoto v šasijo. To pomeni, da je baterija v celoti pod tlemi vozila. Rezultat so močan in zelo tog okvir ter nizko težišče, ki opredeljujeta dejavnike za stabilno in dinamično delovanje. Modularna zasnova omogoča preprosto prilagajanje in uporabo v široki paleti vozil različnih tipov in velikosti.

bZ4X je na voljo v različici s sprednjim in štirikolesnim pogonom. Model s sprednjim pogonom ima spredaj nameščeno električno pogonsko os (150 kW), ki proizvede 204 konjske moči in zmore navor 265 Nm. Model s štirikolesnim pogonom je opremljen z električnima pogonskima osema na sprednjih in zadnjih kolesih (obe po 80 kW) s skupno močjo do 218 konjskih moči in 366 Nm navora. Vrhunsko terensko zmogljivost pa zagotavlja sistem AWD z načinom X-MODE, ki omogoča varno in stabilno delovanje v blatu in snegu.

Litij-ionska baterija ponuja zmogljivost 71,4 kWh. Sestavlja jo 96 celic, ki so vodno hlajene. Poseben nadzorni sistem pa ves čas budno spremlja njihovo delovanje in zazna vsako morebitno nepravilnost ali okvaro. Inženirji znamke Toyota zagotavljajo, da bo baterija tudi po desetih letih uporabe ali po milijonu prevoženih kilometrov še vedno ohranila najmanj 70 odstotkov svoje osnovne zmogljivosti (pod pogojem, da bo baterija redno opravljala potrebne letne preglede Toyota EV Health Check).

bZ4X po standardnem ciklu WLTP ponuja doseg do 516 km za različico s sprednjim pogonom in do 470 km za različico s štirikolesnim pogonom. Hitro polnjenje do 80 odstotkov zmogljivosti je mogoče doseči v približno 30 minutah pri normalnih temperaturnih razmerah. Vozilo ima vgrajen polnilnik z močjo 6,6 kW. Avtomobili, ki bodo proizvedeni proti koncu leta 2022, bodo izdelani z enoto z močjo 11 kW za hitrejše polnjenje.