Avtomobilizem

Novi električni Mercedes-Benz eSprinter

Novi električni Mercedes-Benz eSprinter ima popolnoma nov elektromotor in novo zadnjo premo ter je na voljo z dvema stopnjama moči in tremi možnostmi kapacitete baterije. Kokpit zdaj ponuja najsodobnejšo multimedijo, ki je bila do sedaj rezervirana za Mercedesov potniški program.

Novi Mercedes-Benz eSprinter je opremljen s številnimi tehničnimi inovacijami in temelji na novem konceptu, sestavljenem iz treh modulov. Sedaj omogoča največjo možno svobodo pri razvoju in oblikovanju različnih nadgradenj, ki smo jih prej poznali le pri Sprinterju s klasičnim pogonom. Edinstveno oblikovan sprednji del, vključuje vse visokonapetostne komponente in se lahko nespremenjeno kombinira z vsemi različicami vozil, ne glede na medosno razdaljo in velikost baterije.

Modul za integrirano visokonapetostno baterijo je zaradi prihranka prostora nameščen v spodnjem delu ohišja. Položaj baterij z robustnim ohišjem omogoča nizko težišče, kar pozitivno vpliva na vodljivost in povečuje varnost vožnje. Tretji steber modularne zasnove je zadnji modul z električno zadnjo premo. Po načelu strategije skupnih delov se ta komponenta uporablja v vseh različicah novega eSprinterja. V zadnji modul je vgrajen tudi kompakten in močan elektromotor.

Mercedes-Benz je v razvoj novega eSprinterja vložil okoli 350 milijonov evrov. Dodatno bodo v vsako od treh tovarn v Charlestonu, Dusseldorfu in Ludwigsfeldu vložili 50 milijonov evrov, da bi prilagodili njihovo proizvodnjo. Modularni koncept novega eSprinterja omogoča maksimalno sinergijo v proizvodnji in s tem ustrezno ekonomičnost proizvodnje. Avtonomija tega električnega gospodarskega vozila, ki temelji na simulaciji z uporabo cikla VLTP, bo znašala do 400 kilometrov na odprti cesti, simulirani doseg na podlagi mestnega cikla VLTP pa do 500 kilometrov. Zaradi teh razponov je vozilo idealno tudi za daljša potovanja. Glavni komponenti v novem eSprinterju sta učinkovit motor in inovativna električna zadnja os. Elektromotor, ki tehta le 130 kilogramov, se odlikuje po posebej visoki učinkovitosti in optimiziranem toplotnem upravljanju. Motor je na voljo v dveh stopnjah moči, s 100 ali 150 kilovati in zagotavlja navor do 400 njutonmetrov.

Kupci lahko izbirajo med tremi različnimi baterijami, odvisno od potreb po avtonomiji in zahtev glede nosilnosti. Opcijsko so na voljo baterije z uporabno kapaciteto 56, 81 ali 113 kWh. Kemija celic iz litijevega/železovega fosfata omogoča, da so baterije brez kobalta in niklja, medtem ko aktivno upravljanje toplote zagotavlja maksimalno učinkovitost. Polnjenje je mogoče z izmeničnim (AC) in enosmernim tokom (DC). Vgrajeni polnilec, ki pretvarja tok v vozilu pri polnjenju z izmeničnim tokom, ima največjo moč 11 kilovatov. Novi eSprinter lahko na hitrih polnilnicah polnite z do 115 kilovati. Hitro polnjenje zagotavlja polnjenje od 10 do 80 odstotkov zmogljivosti v 28 minutah za baterijo s 56 kWh in približno 42 minutah za baterijo s 113 kWh. Novi eSprinter navdušuje tudi z digitalizacijo in multimedijo. Novost prihaja z inovativnim sistemom Mercedes-Benz MBUX z zadnjo generacijo programske opreme, ki so ga doslej poznali le kupci osebnih vozil Mercedes-Benz. Številne funkcije in storitve uporabnikom olajšajo vsakodnevno življenje.