Avtomobilizem

Novi časi za Renault – Mégane e-Tech

Pred dobrimi desetimi leti je Renault v serijsko proizvodnjo poslal električni avtomobil Zoe, kmalu so se mu pridružili še miniaturni dvosed Twizzy, mestni Twingo Electric in električni Kangoo. Do danes je Renault prodal že več kot 400.000 električnih avtomobilov, ki so na elektriko skupno prevozili 10 milijard kilometrov. Zdaj je na vrsti nadaljevanje v obliki Mégana e-Tech.

Z obstoječo četrto generacijo Mégana, ki ga izdelujejo že polnih 27 let, si poleg imena deli le obliko karoserije (hatchback). Z dolžino 4,21 metra je namreč celih 15 centimetrov krajši in je po dimenzijah bližje Capturju (4,23 metra), od katerega je sedem centimetrov nižji, a z nezanemarljivo štiri centimetre daljšo medosno razdaljo in skoraj dvakrat večjim prtljažnikom (440 proti 265 litrov). Nastal je na novi platformi CMF-EV. Sprednji pokrov je zato krajši, saj elektromotor zavzame manj prostora, notranjost pa je prostornejša kot pri 15 centimetrov daljšem bencinsko-dizelsko gnanem Méganu. Baterije so nameščene v dvojni pod vozila, kar znižuje težišče in izboljšuje vozne lastnosti. Zato se pelje spodobno, sploh ker je krmiljenje opazno bolj neposredno, podvozje pa suvereno premaguje neravnine.

Občutek za volanom je bolj sproščen, med drugim tudi zato, ker je notranjost očiščena odvečnih ročic in stikal, ki so zdaj virtualna in se nahajajo v menijih največjega digitalnega kokpita v razredu: instrumentna plošča in značilni pokončni sredinski zaslon skupaj zavzemata kar 774 kvadratnih centimetrov! Francozi temu pravijo OpenR in poudarjajo visoko resolucijo ter kristalno čisto sliko. Celotno oblazinjenje je iz recikliranih materialov, prav tako je večina segmentov po armaturi narejena iz reciklirane plastike.

Bolj kot vse pa razveseljuje tišina med vožnjo. In absolutno ničesar ne slišite – ne brnenja elektromotorja ne delovanja akumulatorja. Francoza poganja povsem nova generacija elektromotorjev, ki jih izdelujejo v francoskem Cléonu, skupaj z inverterjem, krmilno elektroniko in sklopko tehta le 145 kilogramov, kar je 14,5 kilograma manj kot pri modelu Zoe, a ima motor občutno večjo moč. Kar 160 kW (220 KM) razvija in 300 Nm navora. Navdušuje tudi s porabo, ki se vrti okoli 16 kWh, kar ob 60 kWh zmogljivi bateriji zagotavlja doseg okoli 350 km. Mégane e-Tech je zagotovo najnaprednejši Mégane doslej, njegova oblika pa napoveduje sodoben  izgled nove generacije tega priljubljenega kompakta. Žal pa ima to tudi svojo ceno, saj je zanj treba odšteti dobrih 47 tisočakov.

 

Tehnični podatki

Motor: elektromotor, trifazni sinhroni
Moč (kW/KM): 160/220
Navor (Nm/min): 300/300
Kapaciteta baterije (kWh) 60
Menjalnik/pogon: Samodejni reduktorski menjalnik/na sprednja kolesa
Mere
Dolžina (mm): 4199
Širina (mm): 1783
Višina (mm): 1505
Medosna razdalja (mm): 2685
Prtljažnik (l): 440/1332
Masa vozila (kg): 1770
Zmogljivosti
Pospešek (0–100 km/h): 7,4
Najvišja hitrost (km/h): 165
Kombinirana poraba (kWh/100 km): 16,2
Doseg WLTP/test (km): 450/350