Največji lev zopet rjove
Peugeot 5008 je eden izmed avtomobilov, ki je doživel preobrazbo iz enoprostorca v SUV. Prva generacija iz leta 2009 je bila klasičen veliki družinski enoprostorec, v naslednji generaciji leta 2016 pa je že prerasel v SUV. In tretja generacija, ki smo jo danes lahko preizkusili v Ljubljani, prav tako prihaja v različici SUV. Vsem generacijam je skupno eno, da so pravi prostorni družinski avtomobili s sedmimi sedeži, z odličnim udobjem tudi v tretji sedežni vrsti in vrhunsko modularnostjo. Avtomobil je dolg 4,79 metra z medosno razdaljo 2,90 metra in v živo je res videti robusten in zmogljiv (širina 1,89 m, višina 1,69 m). Oblikovno so ga izpopolnili, vrhunec pa je prefinjena zasnova sprednje maske, ki jo poudarja tanek in eleganten črni pas, ki poteka po celotnem sprednjem delu in vključuje ultrakompaktne LED žaromete na vseh nivojih opreme.
Tudi notranjost je posodobljena s poudarkom na tehnologiji. V središču je novi Panoramic i-Cockpit z ukrivljenim 21-palčnim zaslonom visoke ločljivosti, ki lebdi nad armaturno ploščo. Je pa v 5008 enaka pozornost namenjena vsem potnikom, k čemur prispeva velika modularnost. Sedeži v drugi vrsti so razdeljeni v razmerju 40:60, naslonjala pa v razmerju 40:20:40. Poleg tega so vzdolžno pomični, naslonjala pa je mogoče individualno nastaviti v petih položajih. Še posebej pa nas je razveselil sistem Easy Access , ki omogoča, da se sedeži v drugi vrsti popolnoma zložijo in pomaknejo naprej, kar močno lažji dostop do tretje vrste, sedeža v tretji vrsti pa sta udobna in imata pravo sedežno klop ter dve ločeni naslonjali.
Prtljažnik v konfiguraciji s petimi sedeži sprejme 748 litrov, s 7 sedeži 259 l, z dvema sedežema pa kar 1815 l. Vendar pa je zaradi modularnosti sedeža prilagodljivna številne konfiguracije. Rekli bi, da je 5008 pravi družinski vsestranski avtomobil, ki je seveda na voljo v trendovski SUV obliki.
V skladu s trendi so pogonski sistemi vsi delno ali povsem elektrificirani. Baterijsko gnana različico je na voljo v treh izvedbah, od katerih je trenutno pri nas na voljo najšibkejša, s pogonom na prednji kolesni par in močjo 210 KM (345 Nm) z baterijo s kapaciteto 73 kWh, kar omogoča doseg do 500 km. Predvidevamo, da bodo veliko večino kupcev veliko bolj zanimale različice z motorji z notranjim zgorevanjem. Avto je na voljo z znanim 1,2-litrskim trivaljnikom z blagim hibridnim sistemom, dvosklopčnim samodejnim menjalnikom in 136 KM. Peugeot trdi, da ta hibridni sistem zmanjša porabo goriva za 15 odstotkov v primerjavi z enakovrednim motorjem brez blagega hibridnega sistema in da lahko pogon do 50 odstotkov časa deluje v električnem načinu.
Ne smemo pa pozabiti na priključni hibrid 195 e-DCS7 PHEV. Uporablja elektromotor s 125 KM in bencinski motor s 150 KM ter ponuja povsem električni doseg do 80 km.
Bencinski 5008 je na voljo od 36.150 evro dalje, električno gnana različica pa brez subvencije stane 47.490 evrov.