Mitsubishijev plug-in hibrid

Verjamem, da ste že kdaj na cesti srečali Outlanderja, simpatičen Mitsubishijev SUV, ki je na voljo tudi kot najbolje prodajani plug-in hibridni avtomobil v Evropi.

Na boku vozila piše PHEV, kar pomeni Plug-in Hybrid Electric Vehicle. To pomeni, da lahko ta avtomobil uporablja električni in bencinski motor, pri čemer v kombinaciji obeh zniža porabo in obremenitev na okolje. PHEV vozila so vmesni člen med povsem električnimi vozili in vozili na fosilna goriva. Njihova prednost je v tem, da ga lahko priklopite na elektriko, česar pri klasičnih hibridih ne morete, in nato izkoristite to energijo za povsem električno vožnjo nekje do 50 kilometrov.

   

Vožnja je presenetljiva. Avto ima skoraj dve toni, a se dodatna teža sploh ne občuti. Speljevanje se vedno vrši le na elektriko, nato pa se po potrebi vklaplja bencinski motor, v najtežjih pogojih pa delujeta oba motorja istočasno, kar omogoča odlične pospeške. Vsakič ko popustite stopalko zavore in ob zaviranju pa se vrši rekuperacija in elektromotor postane generator, ki polni baterije. Vse to nadzoruje pametni računalnik, zato vozite avtomobil kot vsak drug avto s samodejnim menjalnikom. V Outlanderju je nameščen CVT brezstopenjski menjalnik, kjer nikoli ne boste slišali prestavljanja v višjo ali nižjo prestavo. Ko so baterije polne, imate veliko možnosti, da boste 50 kilometrov prevozili le na elektriko, ne da se vklopi bencinski motor, še posebej če ste vsaj malo pazljivi s pritiskom na plin.

In kaj dejansko poganja ta avto? Pod motornim pokrovom je 99-kW 2,4-litrski bencinski motor, nato pa je na vsaki osi nameščen še po en elektromotor, zadnji ima moč 70 kW, sprednji pa 60 kW. To sicer ne pomeni, da vozilo skupaj razvija 220 kW, saj bi bile zmogljivosti veliko večje, kot dejansko so. Motorji niso povezani, zato se delovanje ves čas spreminja, ponuja pa avto pospešek 10,5 sekunde do 100 km/h in 170 km/h končne hitrosti. Sklop baterij, ki so nameščene v podu vozila, ima kapaciteto 13,8 kWh; na klasični domači vtičnici jih lahko napolnite v petih urah.

Če delate 80 odstotkov vseh svojih kilometrov do službe in nazaj po mestni gneči, je Outlander odlična rešitev, saj bo 80 odstotkov časa, ki ga boste potrebovali za to pot in nazaj, opravil kot pravi električni avtomobil. Ob tem pa vas ne bo pustil na cedilu niti na daljših potovanjih, zaradi štirikolesnega pogona pa omogoča tudi manjše off-road avanture, pogon pa lahko tudi prilagajate glede na potrebe z izbiro Snow in Sport.

Tehnični podatki

Motor: štirivaljni bencinski z Atkinsonovim ciklom in dva elektromotorja

Prostornina (ccm):

2360

Moč (kW/KM):

99/135 in 60 ter 70 kW

Navor (Nm/min):

211/4.500 in 137 ter 195

Menjalnik/pogon:

CVT brezstopenjski, na vsa kolesa

Mere

Dolžina (mm):

4.695

Širina (mm):

1800

Višina (mm):

1710

Medosna razdalja (mm):

2670

Prtljažnik (l):

488 z nizkotonskim zvočnikom

Masa vozila (kg):

1880

Zmogljivosti

Pospešek (0–100 km/h):

10,5

Najvišja hitrost (km/h):

170

Kombinirana poraba (l/100km):

6

Izpust CO2 (g/km):

46