Predstavljamo novi Jeep Compass

Kljub temu, da imajo v Ameriki radi velike, surove terence, pa vseeno niso ostali ravnodušni do hitrorastočega trga SUV vozil. Novi Compass naj bi odkrito napadal VW Tiguana, v Jeepovi paleti pa se je uvrstil nekoliko pod Cherokeeje in nad Renegadejem.

Na prvi pogled bi rekli, da je Compas pomanjšan Grand Cherokee, saj takoj opazimo veliko sedemdelno rešetko maske. Tudi preostali del vozila je zelo robusten, ravno takšen kot ga pričakujemo pri terenskih vozilih, kjer prevladujejo visoki boki in široka postavitev koles.

Compass je dolg 4.394 mm, v širok 1.819 mm in visok 1.644 mm, medosna razdalja pa znaša 2.636 mm. Še posebej je zanimiva izvedenka Trailhawk, ki ima v primerjavi z ostalimi različicami povišano oddaljenost od tal za 2,5 cm, zaščito podvozja, edinstveni sprednji in zadnji maski, ki omogočata 30-stopinjski vstopni kot, 24,4-stopinjski prehodni kot in 33,6-stopinjski izstopni kot, pnevmatike R17 za vožnjo po terenu in oddaljenost od tal 216 mm.

Notranjost je bolj fina in manj robustna. Materiali so prijetni na dotik, plošča z merilniki je digitalna, saj se merilniki prikazujejo na ekranu velikem 7 palcev. Tudi na sredini armaturne plošče je ekran občutljiv na dotik, njegova velikost pa je odvisna od paketa opreme. Lahko je velik 5, 7 ali 8,4 palca. Compass je postavljen na enako platformo kot Renegade, a je le ta nekoliko podalšana, zato je na zadnji klopi precej več prostora.

Novi Compass pa prinaša tudi nove tehnološke rešitve, med katerimi je zelo zanimiv sistem FCA, ki s popolnoma neodvisnim vzmetenjem, z blažilniki spredaj in zadaj, ki se prilagajajo frekvenci nihanja, in natančnim elektronskim servokrmiljenjem Compassu zagotavlja odlično lego na cesti in prvovrstno vozno dinamiko.

Če za koga velja da je sinonim za terensko vožnjo, je to zagotovo Jeep.

Compass ima lahko le prednji pogon ali pogon na vsa kolesa. Ob tem omenimo novi tehnološki poslastici Jeep Active Drive in Active Drive Low, kjer slednji omogoča redukcijo prenosa v razmerjem 20 : 1 za počasno premikanje po terenu, z možnostjo 100-odstotnega prenosa navora na posamezno kolo. Štirikolesna pogona Jeep Active Drive in Active Drive Low vključujeta Jeepov sistem Selec-Terrain, ki ponuja pet načinov vožnje (Auto, Snow, Sand, Mud in ekskluzivni Rock pri modelu Trailhawk) za najboljše štirikolesne zmogljivosti pri cestni ali terenski vožnji, ne glede na vremenske razmere.

Za pogon je zadolžen 1,4 litrski bencinski motor, ki ponuja dve stopnji moči in sicer 103 kW (140 KM) ter 125 kW (170 KM), ter dva dizelska motorja s prostornino 1,6 oz. 2 litra, kjer se moč razteza od 120 do 170 KM. Za prenos moči skrbi ročni 6-stopenjski ali samodejni 9-stopensjki menjalnik.

Novi Jeep Compass 1.4 Multiair 16v 140 Sport je na voljo že za 23.490 EUR oz. 149 EUR na mesec. Ob začetku prodaje je kupcem na voljo tudi paket ugodnosti, ki zajema komplet zimskih pnevmatik ter izjemno ponudbo financiranja brez stroškov odobritve.