Na cesti z Mitsubishi L200

Mitsubishi je renomiran japonski proizvajalec vozil s štirikolesnim pogonom. Med ta vozila spada tudi pick-up model L200, ki s svojimi dolgoletnimi izkušnjami ni podlegel amerikanizaciji, beri večanju dimenzij in mase, temveč ob skladno oblikovani potniški kabini in tovornem delu ter z najmanjšim medosjem v razredu zagotavlja kompaktnost in veliko okretnost.

Mitsubishi je do sedaj prodal prek štiri milijone primerkov L200. Skozi vse generacije je tehnološko napredoval, zadnja generacija pa je prinesla tudi nekaj luksuza. Vozilo se je močno približalo SUV razredu, predvsem po opremljenosti in motorizaciji, delovne navade pa dopolnjuje z družinsko uporabnostjo. Na testu smo preizkusili izvedbo Double Cab, ki ima štiri vrata in pet sedežev ter rahlo skrajšan tovorni del, ki še vedno omogoča prevoz tono težkega tovora.

Notranjost kot v SUV-ju

V izredno udobno in prostorno kabino, ki nudi ugodje SUV razreda, se vstopa preko dodatne stopnice. Udobje začutimo, ko se usedemo v velike, v usnje odete in ogrevane sedeže z električno nastavitvijo, na voljo pa so tudi samodejna klimatska naprava, zagon motorja brez ključa, info sistem na osrednjem zaslonu, občutljivem na dotik, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, senzor za dež, temo … pa tudi številni varnostni sistemi: ESP, ABS, EBD, »Rise« struktura karoserije, sedem zračnih blazin in odličen sistem štirikolesnega pogona Easy Select 4WD. Sistem omogoča elektronski preklop med dvo- in štirikolesnim pogonom do 100 km/h. Vse se izvaja prek krožnega stikala v kabini (Super Select), ki omogoča tudi blokado sredinskega diferenciala in redukcijo prestav.

Pogon je v osnovi speljan na zadnji kolesni par, s pomočjo planetnega seta in visko sklopke pa se do 40-odstotni navor prenese tudi na sprednji kolesni par. Enako dober kot na terenu se L200 izkaže tudi na asfaltu, kjer nas je predvsem prepričal natančen volanski mehanizem in majhen obračalni krog, ki s premerom 11,8 metra postavlja merilo v razredu avtomobilov, velikih 5,2 metra. Tudi podvozje je dobro prilagojeno za vsakodnevna opravila. Klasična šasija, toga os zadaj in dvojna prečna ramena ter spiralne vzmeti spredaj. Znano je tudi, da tovrstna vozila zaradi uporabe listnatih vzmeti zadaj, kadar niso obremenjena, poskakujejo. Pri Mitsubishiju so to odpravili s progresivnimi listnatimi vzmetmi, ki dovoljujejo 70 mm mehkejši hod, preden se poveča njihov upor. Vse skupaj rezultira v izjemno varnem občutku v vožnji ter višji stopnji udobja.

Sodoben in zmogljiv motor

Za pogon L200 uporablja štirivaljen 2,4-litrski DOHC DI-D dizelski motor, ki razvija visokih 181 KM in 430 Nm navora. Motor navdušuje z močjo in odzivnostjo. V pomoč mu je 5-stopenjski samodejni menjalnik. Motor se lahko pohvali z relativno nizko porabo glede na dve toni teže, malo hrupa, malo vibracij in nizkimi emisijami izpuhov.

Omenimo še tovorni prostor, ki je bil v našem primeru nadgrajen s posebej prilagojeno škatlo, ki omogoča zaprt tovorni del in s tem prtljago ščiti pred vremenskimi vplivi, pa tudi pred nepridipravi. Zadaj brez težav naložimo evro paleto, saj je prostor dolg 1,52 in širok 1,47 metra.

Mitsubishi je za model L200 prejel štiri zvezdice na testu trka, kar je za pick-upe dober rezultat, ob tem pa se L200 lahko pohvali tudi z nižjimi stroški vzdrževanja, saj je servisni interval pri 20 tisoč kilometrih, na voljo pa je tudi petletno jamstvo.

Tehnični podatki

Motor: turbo dizel DI-D, neposreden vbrizg goriva, hladilnik stisnjenega zraka, 4 ventili na valj  
Prostornina (ccm): 2442
Moč (kW/KM): 133/181
Navor (Nm/min): 430
Menjalnik/pogon: 5-stopenjski samodejni menjalnik, pogon na vsa kolesa AWD
Mere
Dolžina (mm): 5195
Širina (mm): 1785
Višina (mm): 1775
Medosna razdalja (mm): 3000
Vstopni/izstopni kot (°) 30/25
Višina vode (mm) 600
Masa vozila (kg): 1990
Tovorni prostor D x Š (mm) 1520 x 1470
Širina tovornega prostora med blatniki (mm) 1085
Zmogljivosti
Pospešek 0–100 km/h (s): 10
Najvišja hitrost (km/h): 180
Kombinirana poraba (l/100km): 9
Izpust CO2 (g/km): 173