Avtomobilizem

Mercedes Vision EQXX z dosegom 1000 km

Mercedes-Benz je predstavil konceptno vozilo Vision EQXX, s katerim predstavlja svoje zmogljivosti, ko gre za tehnologijo električnih avtomobilov.

Razvoj Mercedesa EQXX se je začel z glavnim ciljem ponovnega premisleka o vsakem delu avtomobila z električnim pogonom, zato da bi izboljšali učinkovitost. Po besedah ​​nemškega proizvajalca je rezultat tega truda električni avtomobil, ki lahko z enim polnjenjem v realnih razmerah prevozi 1000 kilometrov, torej približno 160 kilometrov več od trenutno vodilnega modela po avtonomiji, ki je Lucid Air Dream.

Mercedes-Benz EQXX ima medosno razdaljo 2.794 mm, največjo moč motorja 201 KM, 900-voltni električni sistem in skupno maso 1.750 kg. Platišča so premera 20 palcev z pnevmatikami Bridgestone Turanza Eco. Da bi bil koncept EQXX čim bolj učinkovit, je Mercedes na pomoč povabil svoje različne oddelke, vključno z ekipo formule ena. Pri doseganju tega cilja so ključnega pomena uporaba lahkih materialov, zasnova elektromotorjev, programska oprema, ki jo uporablja avtomobil, pa tudi optimizacija aerodinamike.

S koeficientom upora 0,20 je Mercedes-Benz EQS vodilni med serijskimi avtomobili, vendar koncept EQXX znižuje ta rezultat na okoli 0,17. Kombinacija pogonskega sistema, ki združuje elektromotor, menjalnik in glavno elektroniko z novo generacijo silicijevega karbida omogoča, da se kar 95 % energije iz baterije prenese na kolesa.

Koncept Mercedes-Benz EQXX ima sončne celice na strehi, ki so povezane z majhno baterijo. Energija, ustvarjena iz sončnega polja, se uporablja za napajanje luči, infotainment sistemov in različnih drugih porabnikov v kabini. Po podatkih Mercedesa EQXX porabi manj kot 10 kWh na 100 prevoženih kilometrov. Glavna baterija ima kapaciteto 100 kWh z gostoto 400 vatov na liter. To v bistvu pomeni, da ima baterija kapaciteto kot pri modelu EQS, vendar je za polovico manjša in 30 % lažja od nje. To je bilo  doseženo z boljšo embalažo celic, ter uporabo anod z visoko vsebnostjo silicija, kar pomeni, da lahko zadržijo več energije.

Za razliko od zunanjosti koncepta EQXX je notranjost bolj ali manj videti normalna. To pomeni, da je za notranjost značilno oblikovanje v skladu z aktualnimi modeli. Armaturna plošča se razteza po celotni širini, prisotna pa je tudi uporaba trajnostnih materialov. Eden od teh materialov je micelij, ki je podzemna struktura gob in drugih gliv. Čeprav ni pričakovati, da bo Mercedes-Benz EQXX kdaj prišel v proizvodnjo, je jasno, da bodo določene rešitve in tehnologije tega koncepta dosegle prihodnja serijska vozila. Poleg tega se predvideva, da bi do leta 2024 ta učinkovit električni pogonski sistem lahko vstopil v več serijskih modelov. Mercedes-Benz trdi, da namerava do leta 2030 v razvoj električnih vozil vložiti več kot 40 milijard dolarjev.