Avtomobilizem

Audi A5: sodobna športnost in vrhunska proporcionalna razmerja

Audi z novo družino modelov A5 začenja novo poglavje v svoji uspešni zgodovini srednjega razreda vozil. 30 let po prvem modelu Audi A4 izostren oblikovalski jezik najnovejše generacije, ki je zdaj poimenovana Audi A5, navdušuje s svojimi vrhunskimi proporcionalnimi razmerji. Obe njegovi karoserijski različici, limuzina in Avant, odlično poosebljata športno bistvo oblikovalske filozofije Audi. Nov slog v notranjosti daje občutek razkošne prostornosti in uvaja prikaze na digitalnem odru. Nov koncept upravljanja pri tem izboljšuje interakcijo z vozilom. Ponudbo zaokrožujejo učinkoviti, delno elektrificirani motorji z notranjim zgorevanjem in osupljivi modeli S.

S povečanjem palete modelov je družba AUDI AG z letom 2024 spremenila označevanje svojih vozil. Pri tem se razlikujejo številke za e-modele in motorje z notranjim zgorevanjem – sode številke bodo v prihodnje označevale električne modele, lihe številke pa vozila z motorji z notranjim zgorevanjem. S premiero najnovejše generacije se je dolgoletna prodajna uspešnica Audi A4 preimenovala v Audi A5 in se bo proizvajala v Neckarsulmu. Na voljo bo v štirih novih različicah: kot limuzina* A5 in S5 ter kot Avant* A5 in S5. Te različice so prvi modeli, ki bodo predstavljeni na platformi za prestižna električna vozila (angl. Premium Platform Combustion).

Dinamična in mišičasta zunanjost

Že na prvi pogled ima popolnoma prenovljena družina A5 mogočne in čiste linije. Spremenjene mere z dolgo medosno razdaljo, velikimi platišči in ravno, športno karoserijo poosebljajo progresivno dinamiko in vrhunske standarde. Pri limuzini poteka športna, kompaktno oblikovana potniška kabina v širokem loku nazaj proti zadku, enako kot pri kupeju tekoče prehaja v plosko zadnje steklo in se konča pri vizualno kratkem pokrovu prtljažnika z markantnim robom.

Pokrov prtljažnika, ki je novost v tem segmentu vozil, predstavlja perfektno kombinacijo dizajna in funkcionalnosti. Odpira se z zadnjim steklom, zaradi svoje velikosti pa omogoča veliko lažji dostop do prtljažnega prostora. S tem je Audi ustvaril povsem nov koncept limuzine. Pri Avantu se dinamično napeta strešna linija preliva v brezhibno integriran strešni usmernik zraka, ki se razteza nad športnim, ravnim zadnjim steklom. Strmo nagnjena D-stebrička poudarjata dinamičen pogled od strani na A5 Avant*.

Na sprednjem delu prevladuje širok in bistveno bolj ploščat enodelni okvir maske »singleframe« s tridimenzionalno strukturo satovja. Skupaj s tankimi in natančno oblikovanimi žarometi zaznamuje obraz vozila ter mu daje markanten in osredotočen izraz. Zaradi koncepta »softnose«, ki se odraža v odbijaču, je pokrov motorja poravnan s sprednjim delom. Poudarjene linije, ki štrlijo z ramenskega dela na sprednjih in zadnjih kolesih, spominjajo na zgodovinski Audi quattro in so ključni element oblikovalske DNK znamke Audi.

Edinstven zadek vozila združuje športno in čustveno oblikovanje ter inteligentno tehnologijo. Kombinacija oblikovalske geometrije zadka z neprekinjenim, tridimenzionalno zamaknjenim svetlobnim trakom daje zadku
novega modela Audi A5 osebnost in optično dinamiko. Dodatni poudarki pri pogledu od zadaj so pri osnovnih modelih jasen, sodoben dizajn odbijača s temnim difuzorjem in visokokakovostni pravokotni okvirji izpušnih cevi.

Novi standardi na področju digitalnih luči

Spredaj imajo vozila Audi A5 digitalne dnevne luči LED, zadaj pa digitalne zadnje luči OLED druge generacije. S približno 60 segmenti na digitalni element OLED A5 zadaj vse bolj spominja na zaslon. To omogoča komunikacijo vozil z okolico (Car-to-X) in povečuje varnost v cestnem prometu, na primer z novo komunikacijsko lučjo pri modelu A5.

Dinamični svetlobni učinki pri odklepanju in zapuščanju vozila odražajo estetiko gibanja kot del svetlobne DNK znamke Audi. Enako tudi aktivni digitalni svetlobni podpis, ki izraža nov občutek živahnosti. Žarometi in zadnje luči so tridimenzionalni, ponujajo opcijski digitalni svetlobni podpis in tako združujejo fizični in digitalni svet.

V novi notranjosti se tehnologija združi z udobjem

Zasnova notranjosti novega modela Audi A5 temelji na štirih značilnostih: notranjost je narejena po meri človeka, kar pomeni, da je dosledno prilagojena potrebam uporabnikov. Druga posebnost je digitalni oder, ki se v obliki MMI-zaslonov Audi prikaže na vidnem mestu pred voznikom in sovoznikom. Audi A5 s svojim dizajnom s poudarki na materialih izpolnjuje zahteve po občutku velikodušne prostornosti z visoko ravnijo udobja. Jasna struktura in logično upravljanje v notranjosti zagotavljata nadzor v vseh situacijah in sta hkrati četrta značilnost, ki jo imenujemo vizualna jasnost. Temu je dodana še opcijska dinamična interakcijska luč, ki omogoča interakcijo vozila s potniki.

Panoramski MMI-zaslon Audi in virtualni prikazovalnik

Nov koncept upravljanja družine Audi A5 z arhitekturo elektronike E³ povečuje interakcijo z vozilom. Novi Audi A5 se brezhibno vključuje v digitalni ekosistem naših strank in ponuja prilagojeno izkušnjo povezljivosti. Tanek, prostostoječi panoramski MMI-zaslon Audi je narejen v ukrivljeni izvedbi in tehnologiji OLED, sestavljata pa ga virtualna armaturna plošča Audi z 11,9-palčno diagonalo zaslona in 14,5-palčni MMI-zaslon na dotik. Audi je digitalni oder za potnike spredaj dopolnil z opcijskim 10,9-palčnim MMI-zaslonom za sovoznika, ki je odlično integriran v zasnovo armaturne plošče. Novi A5 ima nastavljiv virtualni prikazovalnik, ki je v primerjavi s predhodnikom še bolj izpopolnjen. Voznik ima zdaj prvič možnost upravljati vozilo in funkcije infotainment sistema prek virtualnega prikazovalnika.

Vrednosti porabe goriva in emisij navedenih modelov

Audi A5 limuzina TFSI 110 kW
Kombinirana poraba goriva v l/100 km: 7,5–6,6;
kombinirane emisije CO2 v g/km: 171–150; razred CO2: F–E

Audi A5 limuzina TFSI 150 kW
Kombinirana poraba goriva v l/100 km: 7,5–6,6;
kombinirane emisije CO2 v g/km: 171–151; razred CO2: F–E

Audi A5 limuzina TFSI quattro 150 kW
Kombinirana poraba goriva v l/100 km: 7,7–6,9;
kombinirane emisije CO2 v g/km: 176–158; razred CO2: G–F

Audi A5 limuzina TDI 150 kW
Kombinirana poraba goriva v l/100 km: 5,4–4,7;
kombinirane emisije CO2 v g/km: 142–124; razred CO2: E–D

Audi A5 limuzina TDI quattro 150 kW
Kombinirana poraba goriva v l/100 km: 5,5–5,0;
kombinirane emisije CO2 v g/km: 145–131; razred CO2: E–D

Audi A5 Avant TFSI 110 kW
Kombinirana poraba goriva v l/100 km: 7,6–6,7;
kombinirane emisije CO2 v g/km: 173–153; razred CO2: F–E

Audi A5 Avant TFSI 150 kW
Kombinirana poraba goriva v l/100 km: 7,6–6,8;
kombinirane emisije CO2 v g/km: 173–154; razred CO2: F–E

Audi A5 Avant TFSI quattro 150 kW
Kombinirana poraba goriva v l/100 km: 7,9–7,1;
kombinirane emisije CO2 v g/km: 179–161; razred CO2: G–F

Audi A5 Avant TDI 150 kW
Kombinirana poraba goriva v l/100 km: 5,5–4,8;
kombinirane emisije CO2 v g/km: 145–127; razred CO2: E–D

Audi A5 Avant TDI quattro 150 kW
Kombinirana poraba goriva v l/100 km: 5,6–5,1;
kombinirane emisije CO2 v g/km: 147–133; razred CO2: E–D

Audi S5 limuzina TFSI
Kombinirana poraba goriva v l/100 km: 7,7–7,4;
kombinirane emisije CO2 v g/km: 175–167; razred CO2: F

Audi S5 Avant TFSI
Kombinirana poraba goriva v l/100 km: 7,9–7,5;
kombinirane emisije CO2 v g/km: 180–169; razred CO2: G–F

 

Prijavite se na naše novice!
Prejeli boste 2 do 3 novice mesečno s področja avtomobilizma, transporta in logistike.
Brez skrbi! Od sporočil se lahko enostavno odjavite s klikom na povezavo "Odjava". 
close-link