Avtomobilizem

Audi Q5 sportback – kupe z izkušnjami

Ta kupe z dinamičnimi linijami nagovarja kupce, ki ne cenijo le izrazitega dizajna in tehničnih inovacij, temveč tudi športni značaj in visoko stopnjo vsakodnevne uporabnosti.

Velike odprtine za dovod zraka obdajajo osemkotno single frame masko, ki je že dolgo zaščitni znak vseh Audijev. Od klasičnega Q5 se razlikuje predvsem na zadnjem delu, kjer je Q5 Sportback dobil lepo izpeljavo v kupejevsko obliko. Z obliko stranskih stekel zadnjih vrat in C-stebričkom pod ostrim kotom je Q5 namesto standardne kombilimuzine postal Sportback, SUV s športnim zadkom, kot pove že ime.

Prvo povsem logično vprašanje, ki se poraja, je, ali je Audi Q5 s prehodom na kupejevsko obliko izgubil del svoje funkcionalnosti, in odgovor je – ne. Notranjost pripoveduje isto zgodbo kot običajni model Q5; minimalistični kokpit je zdaj dopolnjen z novim 12,3-palčnim virtualnim zaslonom, MMI pa se predvaja na zaslonu, občutljivem na dotik, z diagonalo 10,1 palca. Aplikacija myAudi tesno povezuje avto z voznikovim pametnim telefonom, kar mu omogoča dodaten vpogled v vse vitalne podatke o vozilu. Kupce bo razveselilo tudi dejstvo, da so stikala klimatske naprave še vedno fizični gumbi, kar bo vsem voznikom olajšalo dostop do klime med vožnjo. 3-kraki multifunkcijski usnjen športni volan s perforiranim usnjem in emblemom »S« lepo leži v roki in vabi k bolj športni vožnji. Za ročico samodejnega menjalnika s kontrastnimi šivi pa bi lahko rekli, da je vrhunska kreacija v tej kategoriji.

Naš testni model je nosil oznako 40 TDI, kar pomeni, da je imel pod pokrovom zmogljiv dvolitrski (1968 cm³) štirivaljni turbodizelski motor, ki razvije 150 kW (204 KM) in največji navor 400 Nm. Blagi hibridni sistem (MHEV) sestavlja jermenski zaganjalnik/generator (BSG), ki napaja 12-voltni električni sistem vozila, v katerega je vključena tudi litij-ionska baterija. BSG rekuperira zavorno energijo in jo shranjuje v bateriji.

Sistem MHEV omogoča vozilu križarjenje z ugasnjenim motorjem in delovanje start-stop sistema pri hitrostih, nižjih od 22 km/h, kar lahko prihrani do pol litra goriva na 100 kilometrov. Vozilo do 100 km/h pospeši v 7,6 sekunde in doseže največjo hitrost 222 km/h. Ta močni dizelski motor ni samo učinkovit, ampak tudi čist, saj izpolnjuje zahteve najnovejšega evropskega emisijskega standarda. S sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom in visokim razpoložljivim navorom že od nizkih vrtljajev je pripravljen na pospeševanje iz praktično vseh režimov vožnje. Quattro štirikolesni pogon zagotavlja izjemno natančnost krmiljenja, veliko povratnih informacij in dobro dinamiko med vožnjo.

Nekaj ​​je gotovo, Q5 zagotavlja tako prestiž kot zadovoljitev tehnomanskih potreb najbolj gorečih ljubiteljev vrhunske tehnike in najnovejših dosežkov na področju avtomobilske industrije.

 

 

 

Tehnični podatki

Motor: turbo dizel, štirivaljen
Prostornina (ccm): 1968
Moč (kW/KM): 150/204
Navor (Nm/min): 400/1750
Menjalnik/pogon: 7-stopenjski samodejni/na vsa kolesa Quattro
Mere
Dolžina (mm): 4689
Širina (mm): 1893
Višina (mm): 1660
Medosna razdalja (mm): 2819
Prtljažnik (l): 510/1480
Masa vozila (kg): 1825
Zmogljivosti
Pospešek (0–100 km/h): 7,6
Najvišja hitrost (km/h): 222
Kombinirana poraba (l/100 km): 7
Izpust CO2 (g/km): 173