Gospodarska vozila

Začelo se je odštevanje do električnega ID. Buzza!

 Svetovna premiera konceptnega vozila ID. BUZZ na avtomobilskem salonu v Detroitu januarja 2017 je sprožila val navdušenja po vsem svetu. Pozitivne povratne informacije so dopuščale le eno odločitev: študijo je treba prenesti v serijsko proizvodnjo. Sledilo je pet let intenzivnega razvojnega dela. Zdaj je napočil veliki trenutek: ID. Buzz – model, ki bo premešal pravila igre na področju e-mobilnosti, je gotov. Pri Volkswagnu se je zato začelo odštevanje do dvojne svetovne premiere: 9. marca bo prerojeni, popolnoma električni, brezemisijski Bulli sočasno predstavljen kot ID. Buzz (petsedežnik) in ID. Buzz Cargo (dostavnik).

Hamburg

Volkswagen Gospodarska vozila je trenutno v zaključni fazi testiranja prototipov ID. Buzz. Te dni se predserijska flota vozil vozi po Evropi. Gre za končne preskuse v vsakdanjih razmerah med Barcelono, Parizom, Londonom, Amsterdamom, Københavnom, Hamburgom in Hannovrom. Kai Grünitz, vodja razvoja vozil pri znamki Volkswagen Gospodarska vozila: “Pred začetkom serijske proizvodnje modela ID. Buzz nam ti zadnji testi z vozili, ki skoraj ustrezajo stanju končne serijske proizvodnje, dajejo nepogrešljive informacije za zaključno dodelavo.”

Ekspresivno novo oblikovanje po navdihu kultnega modela T1

Prototipi ID. Buzz so le še rahlo zamaskirani. Tako se vidi, da so oblikovalci slog konceptnega vozila iz leta 2017 dosledno prenesli v serijsko različico iz leta 2022 – podobnosti ni mogoče spregledati. Obe različici ID. Buzz poleg tega povzemata slogovne elemente legendarnega modela T1 – originalnega modela Bulli. Mednje spadajo izjemno kratki previsi karoserije, maksimalno izkoriščen prostor na minimalni površini, klasična delitev dizajna karoserije na spodnji in zgornji nivo ter nezamenljiv obraz v obliki črke V. Tako kot prvotni Bulli ima tudi ID. Buzz pogon na zadnji kolesi. Kljub vsem povezavam z veličastno zgodovino modelske serije je avant­gardni ID. Buzz nov obraz električne mobilnosti. Tako je nastalo vozilo brez primere, saj ID. Buzz ne temelji na kompromisu platforme za različne pogo­ne, temveč je dosledno e-Bulli. Obe različici modela ID. Buzz, minibus in dostavnik, sta dokaz inteligentne odločitve o mobilnosti, s katero se lahko zasebni in poslovni uporabniki spoprimejo s podnebnimi spremembami.

Koncept platforme za električna vozila (MEB) omogoča visoko stopnjo agilnosti

Nova modelska serija tehnično temelji na modularni platformi za električna vozila (MEB) koncerna Volkswagen. Obe različici ID. Buzz se bosta leta 2022 začeli prodajati z litij-ionsko visokonapetostno baterijo, ki bo imela 82 kWh bruto energije (neto: 77 kWh). Baterija bo napajala elektromotor z močjo 150 kW, ki je vgrajen v zadnjo premo in jo tudi poganja. Najvišja hitrost je elektronsko omejena na 145 km/h. Uradni podatki o dosegu še niso na voljo. Dejstvo je, da bo novi ID. Buzz zelo agilno vozilo. Na eni strani zato, ker elektro­motor iz mirovanja doseže največji navor 310 Nm. Na drugi strani pa zato, ker ima poleg te dinamične komponente zelo nizko težišče, saj je baterija nameščena globoko v sendvič dnu vozila. Zaradi svoje konstrukcije ima ID. Buzz še eno prednost: obračalni krog električnega Bullija meri le nekaj več kot 11,0 metra.

Maksimalni izkoristek prostora in medosna razdalja kot pri T6.1

Volkswagen Gospodarska vozila je na osnovi platforme MEB razvil vse­stran­sko karoserijo, ki omogoča izjemno širok spekter uporabe: multivariabilni ID. Buzz s petimi sedeži je enako dobro prilagojen za prosti čas kot za poslovno uporabo. S trisedežnim modelom ID. Buzz Cargo pa smo dobili ultramoderen dostavnik z ničelnimi emisijami. Pa tudi to je šele začetek. V teku leta bo na primer ponudbo obogatila različica s podaljšano medosno razdaljo z ustrezno razširjenimi možnostmi v notranjosti.

O merah: ID. Buzz in ID. Buzz Cargo, ki se bosta začela prodajati v letu 2022, imata normalno medosno razdaljo (2.988 mm) in dolžino 4.712 mm. Za primerjavo: medosna razdalja novega modela ID. Buzz se le za dva milimetra razlikuje od T6.1, ki pa v dolžino meri 4.904 mm. To pomeni, da bo imel ID. Buzz podobno dolžino notranjosti, vendar bo lahko uporabljal manjša parkirna mesta. Minibus z velikimi steklenimi površinami po vsem obsegu meri v višino 1.937 mm; pri dostavniku je višina zaradi manjših razlik v podvozju 1.938 mm (T6.1: 1.970 mm). Obe različici ID. Buzz merita v širino 1.985 mm (brez zunanjih ogledal), kar pomeni, da je novi model za 81 mm širši od T6.1. Nova modelska serija ima platišča velikosti od 18 do 21 palcev in velika kolesa s premerom 750 mm.

Veliko prostora za ljudi, prtljago in delo

Zaradi prostorsko varčne zasnove na platformi MEB se ID. Buzz in ID. Buzz Cargo ponašata z izjemno dobro izrabo prostora. V petsedežnem ID. Buzzu je ob vseh potnikih še 1.121 litrov prostora za prtljago. V modelu ID. Buzz Cargo pa maksimalna prostornina tovornega prostora za predelno steno za prvo sedežno vrsto znaša več kot 3,9 m3.

“Plug & Charge” in dvosmerno polnjenje

Pametne rešitve za polnjenje: z najnovejšo programsko opremo ID.Software bo v prihodnosti modelska serija ponujala tudi funkcijo “Plug & Charge”. ID. Buzz se bo overil prek polnilnega vtiča na hitrih polnilnih mestih (DC/ istosmerni tok) številnih ponudnikov in bo tako s polnilnim mestom izmenjal  vse potrebne podatke – bistveno več udobja. In še ena novost bo na voljo: dvosmerno polnjenje. Ta tehnologija odpira povsem nov spekter možnosti. Na primer: odslej bo mogoče presežno energijo iz domačega fotovoltaičnega sistema čez dan shraniti v ID. Buzz in jo zvečer dovesti nazaj v hišo, tako da bo gospodinjstvo samooskrbno tudi brez sonca.

Uvedba na evropski trg septembra

Že kmalu po začetku proizvodnje ID. Buzza v prvem polletju je uvedba na evropski trg predvidena že za letošnjo jesen. ID. Buzz naj bi začeli tržiti tudi v ZDA – to bo vrnitev modelske serije, na katero čakajo številni ameriški obože­valci med New Yorkom in San Franciscom.