Avtomobilizem

Ford Ranger Raptor spreminja pravila za vrhunsko terensko zmogljivost

Prišla je nova generacija in nova raven modela Ford Ranger Raptor. Ranger Raptor druge generacije, ki je bil ustvarjen za prevlado v puščavi, obvladovanje gora in postavljanje pravil povsod vmes, dviguje letvico terenskih zmogljivosti kot pickup, izdelan za prave navdušence.

Ranger Raptor nove generacije, ki so ga razvili v oddelku Ford Performance, je vrhunska športna izvedba povsem novega Forda Rangerja. S pametnejšo tehnologijo, ki nadzoruje čvrst ‘hardver’ naslednje generacije, Ranger Raptor surovo moč združuje z mehansko in tehnično natančnostjo, da je pred nami najnaprednejši Ranger doslej.

Bližajoči se prihod Raptorja v Evropo napoveduje kaskaderski videoposnetek, ki prikazuje skok vozila s tovornega letala, da bi pravočasno prispelo na evropsko premiero.

 

Več moči za igro

Največja novica za ljubitelje zmogljivosti je uvedba povsem novega 3,0-litrskega bencinskega motorja EcoBoost V6 z dvema turbinama, ki so ga pri Ford Performance uglasili tako, da razvije ciljnih 288 KM in 491 Nm navora. 3,0-litrski motor EcoBoost V6 z dvojno turbino odlikuje ohišje motorja iz zgoščenega grafitnega železa, ki je približno 75 odstotkov močnejše in do 75 odstotkov bolj togo od železa, ki ga uporabljajo v tradicionalnih ulitkih. Ford Performance je poskrbel, da se motor ob pritisku na stopalko za plin takoj odzove, dirkaški sistem proti zakasnitvi, podoben tistemu, ki smo ga prvič videli v cestni različici Forda GT in v Focusu ST, pa omogoča hitro povečanje tlaka na zahtevo.

Novi pogonski sklop Rangerja Raptorja zagotavlja lahkotno pospeševanje na gramozu, zemlji, v blatu in pesku. Za usklajenost s to izjemno zmogljivostjo elektronsko krmiljen aktivni izpušni sistem okrepi zvok motorja v štirih izbirnih načinih, ki omogočajo, da Ranger Raptor pokaže tudi svoj glasovni značaj.Sedanji 2,0-litrski bi-turbo dizelski motor EcoBlue bo v naslednji generaciji Rangerja Raptorja še naprej na voljo od leta 2023, podrobnejše informacije pa bodo na voljo bližje začetku prodaje.


‘Hardver’ za velike obremenitve

V primerjavi s povsem novim Rangerjem naslednja generacija Rangerja Raptorja izstopa z edinstveno šasijo. Številni za Raptor specifični nosilci in ojačitve elementov, kot so stebriček C, prtljažnik in rezervno kolo, ter edinstveni okvirji za odbijač, amortizerski stolp in nosilec zadnjega amortizerja, skupaj zagotavljajo, da bo Ranger Raptor naslednje generacije kos zahtevnim terenskim razmeram. Visoko zmogljiv terenec, kot je Ranger Raptor, potrebuje ustrezno opremo, zato so Fordovi inženirji popolnoma preoblikovali vzmetenje. Povsem nove trpežne, a lahke aluminijaste zgornje in spodnje krmilne ročice, sprednje in zadnje vzmetenje z dolgim hodom ter izpopolnjen zadnji del z Wattovim členom so bili zasnovani tako, da zagotavljajo boljši nadzor na razgibanem terenu pri veliki hitrosti.

Nadzor na vseh terenih

 

Ranger Raptor je prvič dobil napreden sistem stalnega štirikolesnega pogona s povsem novim elektronsko krmiljenim dvostopenjskim reduktorjem na zahtevo v kombinaciji z zaporo sprednjega in zadnjega diferenciala – dragocena možnost za zagrizene terenske navdušence.

Da Ranger Raptor naslednje generacije zmore vse od uglajenih cest do blata in razdrapanih kolovozov ter vse vmes, mu pomaga možnost izbire sedmih voznih načinov, vključno s terensko usmerjenim načinom Baja, ki elektronske sisteme vozila nastavi za vrhunsko zmogljivost pri hitrih vožnjah po terenu.

Vsak izbirni vozni način prilagodi številne elemente, od motorja in menjalnika do občutljivosti in umeritve sistema ABS, nadzora oprijema in stabilnosti, delovanja izpušnega ventila, krmiljenja in odzivnosti dušilne lopute. Poleg tega se merilniki, informacije o vozilu ter barvne teme na armaturni plošči in osrednjem zaslonu na dotik spreminjajo glede na izbrani vozni način.

Del športne družine Ford Performance

Korenine imena Raptor segajo v Severno Ameriko, kjer ga je Ford že od prve generacije modela F-150 SVT Raptor, ki je bil optimiziran za zelo hitre terenske zmogljivosti, uporabljal za izjemno zmogljive pickupe in gospodarska vozila. Z modelom Ranger Raptor, ki so ga razvili v oddelku Ford Performance, se je oznaka Raptor leta 2018 razširila na druge svetovne trge in postala dostopna tudi novemu občinstvu zagrizenih ljubiteljev terenskih (pol)tovornjakov v Evropi.

Pred kratkim je Ford Performance v Severni Ameriki napovedal izjemno zmogljivi SUV Bronco Raptor in številčno omejeno različico puščavskega dirkalnika Bronco DR. Svoje robustne dirkaške sposobnosti je Ford letos dokazal tudi v elektrificirani dobi svetovnega prvenstva v reliju FIA: devetkratni prvak Sébastien Loeb in sovoznica Isabelle Galmiche sta z dirkalnikom M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 zmagala na legendarnem reliju Monte Carlo.

Novi Ranger Raptor nadaljuje to izročilo z namensko izdelanim vozilom, ki skrbi za ravnovesje med vsakodnevnimi nalogami in zmogljivostjo, kakršne pickup Rangerjeve velikosti še ni imel.