Avtomobilizem

AMG karavana na Vranskem

Najmočnejši Mercedesovi modeli prihajajo na trg z značko AMG. Danes je to uradni predelovalec Mercedesovih vozil, ki je letos praznoval 50 let obstoja.

Vse se je pričelo v šestdesetih letih, ko je Daimler-Benz pričel pripravljati model 300 SE za dirke, a projekt se je kmalu ustavil. Dva entuziasta Hans-Werner Aufrecht in Erhard Melcher, pa sta delo nadaljevala v svoji delavnici. Kmalu sta iz motorjev izvabila še več moči in z njimi pričela zmagovati na dirkah. Po tem ko je Manfred Schiek z modelom Mercedes 300 SE leta 1965 kar deset krat zmagal na takratni inačici dirk DTM, je bil to zadosten razlog, da tandem Aufrecht-Melcher prične z uradnimi predelavami na Mercedesih.

Podjetje pod nazivom “Aufrecht Melcher Großaspach Ingenieurbüro, Konstruktion und Versuch zur Entwicklung von Rennmotoren”  je bilo ustanovljeno leta 1967. Ime je sestavljeno iz njunih priimkov in mest kjer sta živela, kakor tudi dodatka, kjer navajata da je podjetje specializirano za razvoj in konstrukcijo dirkalnih avtomobilov.

Preobrat v razvoju se je zgodil leta 1971, ko je na dirki 24 ur Spa, Mercedes 300SEL AMG osvojil skupno drugo mesto. Dva inženirja sta tako dokazala, da se lahko iz velikega in okornega 6,8 litrskega motorja izvleče veliko več moči in da lahko tudi velika in okorna limuzina zato drvi po dirkaški stezi. Motor je takrat razvija zavidljivih 434 KM.

Na Vranskem smo lahko preizkusili bogato paleto AMG-jevih vozil, vsekakor pa je bila največja zvezda novi E63 AMG, ki v šibkejši izvedbi razvija 420 kW (571 KM), v izvedbi S pa kar 450 kW (612 KM). Ta moč prihaja iz novega V8 štirilitrskega bi-turbo motorja, ki je zamenjal prejšnji 5,5 litrski motor. Prenos se vrši preko devet stopenjskega Speedshift MCT (Multi Clutch Technology) menjalnika, pogon pa je vedno speljan na vsa kolesa 4Matic. Šibkejši motor razvije 750 Nm navora, močnejši pa že kamionskih 850 Nm. Najvišja hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h pospešek do 100 km/h pa znaša 3,4 oz. 3,5 sekunde.

Od klasične E limuzine se AMG izvedba razlikuje tudi po posebnem izpušnem sistemu s štirimi cevmi ter po posebnem spojlerju in agresivnejšem aerodinamičnem paketu.