Tehnika

Kdo se prej zaustavi?

Na spletu smo našli zanimiv vzporedni test, ki so ga izvedli strokovnjaki nemškega ADAC-a. Test prikazuje različno dolge poti zaustavitve pri različnih vozilih.

Na testno stezo so postavili polno obremenjen vlačilec DAF XF s polprikolico. Mercedesov Sprinter, prav tako obtežen z dodatno tono tovora. Avtodom Dethleffs T4 in osebno vozilo, ki vleče kamp prikolico. Osebni avtomobil Golf 7, SUV BMW X3 in motocikel BMW GS 1200. Kakšne so poti zaustavitve iz hitrosti 80 do 0 km/h?

Osebni avtomobil le 23 metrov

Pričakovano ali pa tudi ne, imata najkrajšo zaviralno pot osebni avtomobil, ki se je ustavil v 23,2 metra in SUV, ki je za popolno zaustavitve potreboval 20 centimetrov več. Ti rezultati so plod odlične tehnične zasnove novih osebnih avtomobilov, dobrih pnevmatik in zmogljivih zavor. Povsem logično je, da je avtomobil s kamp prikolico potreboval za zaustavitev 2 metra več kot Golf (25,2 metra), veliko boljši rezultat pa smo pričakovali od motocikla, ki se je zaustavil po 25,3 metrih. Strokovnjaki pravijo, da ima motor slabo razmerje med medosno razdaljo in težiščem, vedno pa obstaja tudi rizik prevrnitve.

Z 28 metrsko zavorno potjo se pohvali Sprinter, med tem ko je avtodom zaradi teže in višine do zaustavitve potreboval 29,8 metra. Na začelju je pričakovano vlačilec, ki se je zaustavljal 36,2 metra, kar pa glede na skupno težo 40 ton sploh ni slab rezultat.

Vožnja v koloni vedno prinaša možnost naleta v zadnji del vozila pred nami. To se lahko zgodi že ob manjši nepozornosti. Zato ADAC-ovi strokovnjaki svetujejo, da držite varnostno razdaljo na dolžini polovice hitrosti. To pomeni, če se vozite s hitrostjo 80 km/h, naj bo varnostna razdalja 40 metrov. Ta razdalja omogoča, da boste ob normalnem reakcijskem času in ob pomoči sodobnih sistemov ABS, ESP, EBS … še pravočasno zaustavili vozilo.