"

MAN ponuja več varnosti in manj stresa

Največji vizualni poudarek na MANih za 2022 je odstranitvi klasičnih vzvratnih ogledal. Nov, opcijski sistem za zamenjavo vzvratnih ogledal deluje s pomočjo kamer, ki vključujejo ogled sprednjega in bočnega dela vozila. Tudi funkcija pomoči pri zavijanju desno je integrirana v zaslon, na katerem spremljamo dogajanje za vozilom. Nov sistem kamer OptiView je v ponudbi za celotno gamo tovornjakov MAN.

Regulator hitrosti

Novi sistem MAN CruiseAssist neodvisno nadzoruje pogon, zavore in krmiljenje v celotnem dovoljenem razponu hitrosti na avtocestah in na cestah s strukturno ločitvijo voznih pasov. Sistem, ki je pravzaprav prilagodljivi regulator hitrosti, samodejno premika tovornjak po voznem pasu, vzdržuje zakonsko minimalno razdaljo do vozil spredaj in po potrebi upočasni tovornjak za mirujočim vozilom, dokler se ne ustavi, na primer v prometnih zastojih. Po krajših zaustavitvah se sistem samodejno znova zažene. To za voznika ne predstavlja le manjše obremenitve v gostem mestnem prometu, ki zahteva visoko raven koncentracije, ampak so manj utrujajoče tudi daljše vožnje.

Prilagodljivi regulator hitrosti ohranja zakonsko določeno razdaljo med vozili, s čimer se zmanjša verjetnost trčenja v zadnji del spredaj vozečega vozila. Sistem deluje s pomočjo tipal in uporablja kombinacijo radarja in kamere, ki je že standardno vgrajena v sistem za pomoč pri zaviranju v sili in sistem za opozarjanje pri zapuščanju voznega pasu. S temi informacijami neodvisno nadzoruje gibanje vozila v vzdolžni smeri in tudi gibanje volana s pomočjo električnega servo krmiljenja, tako da vozilo ostane na voznem pasu. Sistem ne zadržuje vozila na sredini voznega pasu, temveč – kot to počne večina voznikov – nekoliko desno od središča s spremenljivo razdaljo okoli 20 centimetrov do zunanje oznake voznega pasu. Če pot pelje vozilo mimo drugega vozila na robu ceste ali proti oviri, ki predstavlja nevarnost za trčenje, sistem samodejno premakne vozilo naprej proti središču voznega pasu, da poveča razdaljo med vozilom in oviro. V prometnih zastojih, ko vozilo upočasni, sistem premakne vozilo do oznake desnega pasu, tako da nastane koridor za dostop v sili.

Odgovornost za vožnjo ostaja

Čeprav ta asistenčna elektronika vozniku olajšuje delo, to ne pomeni razbremenitve odgovornosti za vožnjo. Za uporabo asistenčnih funkcij morajo vozniki zato ves čas držati roke na volanu, da lahko kadar koli posredujejo. Vse pomembne informacije o trenutnem stanju vožnje, kot so razdalja do spredaj vozečega vozila in njegova hitrost, pa tudi status vklopa sistema MAN CruiseAssist, so ves čas prikazane na zaslonu instrumentne plošče. Sistem se samodejno izklopi, preden vozilo doseže neprimerne odseke ceste, na primer preostre ovinke.

Dodatno je vozniku v pomoč nov asistenčni sistem za preprečevanje trkov pri spremembi voznega pasu, ki se aktivira pri premikih na zavijalni pas, prehitevanju drugega vozila ali izogibanju oviri. To so vselej izzivi, ki zahtevajo veliko pozornosti, v teh situacijah pa se sistem vključuje z nenehnim spremljanjem stranskih območij levo in desno od voznega pasu, v katerem je vozilo. V ta namen dva radarska senzorja na vsaki strani vozila merita razdaljo do zaznanih predmetov in razliko v hitrosti med predmetom in vozilom. Nadzorovano območje sega do osem metrov spredaj in 80 metrov od zadnjega dela vozila. S temi vrednostmi in dodatnimi informacijami, kot so aktiviranje smernikov ali krmiljenje in gibanje vozila, krmilna enota določi vozno situacijo glede na dogajanje na cesti. Če sistem zazna neizbežno nevarno situacijo pri nameravani menjavi voznega pasu, voznika pravočasno opozori bodisi s pomočjo LED luči v strešnih stebričkih ali, če je tovornjak opremljen z digitalnimi ogledali MAN OptiView, na zaslonu sistema. Na sovoznikovi strani, ki je težje vidna, se opozorilo aktivira takoj, ko se od zadaj približuje drugo vozilo. Na voznikovi strani se vizualno opozorilo pojavi takoj, ko voznik vklopi smernik pred spremembo voznega pasu. Če voznik kljub opozorilu usmerja vozilo v smer bližajočega se trka, sistem v izogib nesreči aktivno premakne vozilo nazaj na svoj vozni pas z uporabo korektivnega navora krmiljenja.

Pomoč pri menjavi voznega pasu

Sistem za pomoč pri menjavi voznega pasu in zavijanju je nov dodatek v naboru varnostne tehnologije pri tovornjaku MAN TGM. Sistem za pomoč pri zavijanju uporablja radarske senzorje za spremljanje težko vidnega območja ob vozilu na sovoznikovi strani pri hitrostih do 30 km/h. Tridelni LED trak na strešnem stebričku ali indikator na zaslonu pri izvedbah z digitalnimi ogledali MAN OptiView posreduje postopno opozorilo v kritičnih situacijah. Stopnja opozorila je odvisna od tega, kako daleč so od vozila drugi zaznani udeleženci v prometu in ali je nesreča neizbežna. Če sistem zazna kritično situacijo, se prikaže najvišja raven vizualnega opozorila in oglasi se dodatni signalni ton. To vozniku omogoča pravočasno posredovanje za rešitev situacije. Podpora za menjavo voznega pasu uporablja tudi radarske senzorje in spremlja stranske površine levo in desno od voznega pasu, na katerem je tovornjak, pri hitrostih 50 km/h. Če senzorji zaznajo nevarno situacijo, ki jo povzroči vozilo, ki se je pri menjavi voznega pasu približalo od zadaj, aktivirajo vizualno opozorilo na enak način kot sistem za pomoč pri zavijanju. Ti sistemi so še posebej uporabni v mestnem prometu in zagotavljajo še boljšo vsestransko vidljivost okoli tovornjaka.

Prilagajanje navora

Nova generacija tovornjakov MAN ima tudi novo funkcijo dinamičnega prilagajanja navora in dodatnega zmanjšanja števila vrtljajev motorja v prostem teku, kar še dodatno vpliva na zmanjšanje porabe goriva. V kombinaciji z visoko učinkovitim menjalnikom MAN TipMatic 12, ki je zdaj del serijske opreme pri vlačilcih, kakor tudi aerodinamike, ki je izboljšana zaradi odstranitve zunanjih ogledal, ter uvedbo nove zaščite proti soncu na kabinah GM in GX, lahko tovornjaki MAN privarčujejo do 3,7 odstotka goriva. Nova generacija motorjev izpolnjuje ekološko normo Euro 6 e.