Page 6 - Tranzit 24 web
P. 6
Novice
Prikolice s solarnimi paneli
Ali ste vedeli, da …
Na Švedskem so začeli z raziskovalnim projektom, v okviru katerega nekaj podjetij
• približno 80 % vseh potnikov skupaj raziskuje, koliko goriva bi se dalo privarčevati, če bi imeli na tovornjaških
in 50 % vsega prepeljanega polprikolicah nameščene solarne panele. Energija, dobljena iz solarnih celic, naj bi
blaga v EU potuje po cesti? napajala hibridni sklop na tovornjaku. Prvi testi so že pokazali, da se da privarčevati
tudi do deset odstotkov goriva. Nekaj izkušenj raziskovalci vlečejo tudi iz podob-
• se v EU največ tujih jezikov nih sistemov, ki so nameščeni na večjih čolnih in avtodomih. Tam solarne celice z
na dijaka učijo luksemburški lahkoto napajajo hladilnike in razsvetljavo, s samim pogonom pa še nimajo večjih
srednješolci (2,5)? Sledijo jim izkušenj. V projekt so vključene standardne polprikolice z dolžino 13,6 metra, ki so
finski in malteški srednješolci prevlečene s solarnimi celicami, njihova skupna površina, vključujoč tudi stranice,
z 2,2 tujima jezikoma,
Slovenija pa je z učenjem 1,5 pa znaša 120 kvadratnih metrov. To naj bi bila dovolj velika površina za napajanje
tujega jezika na dijaka pod baterij za pogon hibridnega sklopa, baterije pa bi ostajale pod napetostjo, tudi
povprečjem EU. kadar tovornjak dlje časa stoji, na primer med vikendom. Tovrstne prikolice bodo
testirali na Švedskem, kjer je študija pokazala, da kljub hladnejši klimi na severu
• v Sloveniji stoji tretji najvišji Evrope lahko privarčujemo do deset odstotkov goriva. Ta odstotek pa bi lahko
dimnik na svetu in hkrati bil precej višji denimo v Španiji, kjer je na leto več in bolj intenzivnih sončnih dni.
najvišji v Evropi? Dimnik
Termoelektrarne Trbovlje je
visok 360 m. Ulili so ga leta
1976 v 210 dneh, zanj pa so
3
porabili 11.866 m betona in
1.079 ton jekla za ojačitev.
• v Evropi v povprečju le
7 % pitne vode dejansko
porabimo za pitje in
kuhanje? V resnici je gre
največ, 39 %, za kopanje in
prhanje.
Premični generator
Toyota in Honda skupaj ustvarjata posebni
premični generator, ki bi v nujnih primerih,
kot so poplave, požari ali orkani, ljudem omo-
gočil dostop do električne energije. Mobilni
sistem, poimenovan Moving-e, je nameščen
v avtobusu, ki ga poganjajo vodik in gorivne
celice. Polnilna postaja na avtobusu lahko
generira 455 kWh elektrike z najvišjo izhodno
močjo 18 kW.
6 6