Page 5 - Tranzit 24 web
P. 5
Uvodnik
Zimska oprema
Prihaja tisti čas, ko bomo morali začeti uporabljati zimsko opremo. Ta čas se začne z vsakoletnim neprijetnim pre-
mikanjem ure konec oktobra, kar pomeni, da so večeri precej daljši ter da zjutraj odideš od doma v temi in se
praktično v temi sredi popoldneva vrneš domov. To pomeni tudi, da je pred vrati zima, ko so vremenske razmere
nepredvidljive, zato moramo udeleženci v prometu, predvsem vozniki motornih vozil, računati na možne hitre
spremembe voznih razmer. Ob spremenjenih voznih razmerah je temeljni pogoj za varno udeležbo v prometu
ustrezna zimska oprema motornega, pa tudi priklopnega vozila, za kar moramo pravočasno poskrbeti. Zakon o
pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 109/2010 z dne 30. 12. 2010 s spremembami in dopolnitvami) v 29.
členu določa, da morajo biti motorna in priklopna vozila na slovenskih cestah med 15. novembrom in 15. marcem
naslednjega leta in v zimskih razmerah (ko se ob sneženju sneg oprijema vozišča ali je vozišče zaledenelo) opre-
mljena s predpisano zimsko opremo. V skladu s 17. členom ZPrCP pa lahko policist prepove nadaljnjo vožnjo in izloči iz prometa motorno ali
priklopno vozilo, ki v zimskih razmerah nima predpisane zimske opreme ali če so na njem sneg, led, voda ali druge snovi, ki bi lahko vplivale
na vozne lastnosti vozila ali ki bi se lahko raztresale ali razlivale z njega ali če stekla vozila ali vzvratna ogledala niso čista. Izločitev vozila traja
toliko časa, dokler se ne odpravijo razlogi, zaradi katerih je bila odrejena. V skladu s 4. odstavkom 29. člena ZPrCP odredi policist odstranitev
vozila, ki obstane na cesti, ker nima predpisane zimske opreme, pa bi jo moralo imeti, ali je v cestnem prometu, ko ne bi smelo biti, če ga
voznik takoj ne odstrani s ceste. V takem primeru ga na stroške lastnika odstrani izvajalec rednega vzdrževanja ceste. Dobro je, da v takšnih
razmerah odidemo od doma nekoliko prej, saj nikoli ne vemo, kaj nas čaka na cesti.
Upam, da na cestah letošnjo zimo ne boste imeli večjih težav. Na ta račun smo tudi mi pripravili članek, v katerem pregledujemo ponudbo
zimskih pnevmatik za pogonsko os. Ob tem pa smo se za to številko odločili, da preverimo vedno bolj prisotno elektrifikacijo v prometu.
Teoretično smo izračunali, koliko je težka elektrika, ter preverili svetovne zaloge sestavnih elementov baterij. Verjamem, da se boste iz teh
člankov naučili kaj novega. Pa prijetno branje.
Borut Štajnaher
Kazalo
10 18
Novice 6
Predstavljamo Mercedes-Benz EQV 10
Predstavljamo novi Volkswagen Caddy 14
Kako težka je elektrika 18
Elektrika Boj za kobalt 22
14 28
Praznujemo 30 let podjetja Cordia d.o.o. 24
Zimske pnevmatike za pogonsko os 28
Test: minibus FENIKSBUS FBI 83 M-E, city LE 32
IRU predlaga znižanje starostne dobe
za poklicne voznike 36
S prevoznikom Pumpar 38
Na roki Dvoboj na zapestjih 40 41
Krone Telematics: Telemetrija prikolic 41 40
Po cesti z Nissanom Juke 1,0 DIG-T 117 42
Po cesti z Mazdo 3 G150 43
Izza ovinka Nove kolesarske steze 44
42
Proizvodnja gospodarskih vozil v bivši skupni državi 46
Revija Tranzit
Založnik: Borut Štajnaher s.p., Dajnkova 21, 1000 Ljubljana Lektura: Perfectio
Glavni urednik: Borut Štajnaher Naslov uredništva: Dajnkova 21,1000 Ljubljana, tel.: 041 331 781, borut@revija-tranzit.si
Avtorji: Tomaž Ficko, Jože Jerman-Jeri, Igor Jelen, Zoran Samardžič, Matjaž Gregorič Marketing: 041 331 781, info@revija.tranzit.si
Grafični prelom: Color.id, Uroš Sterle s.p. Tisk: Schwarz print d.o.o.
Revija Tranzit izhaja na 45 dni, letnik 4, številka 24, ISSN 2591-0434, Revija šteje med grafične izdelke, za katere se plačuje 9,5 % davek na dodano vrednost.
Revija ni v prosti prodaji, je brezplačnik in jo prejmejo vsi člani Zveze ZŠAM. 5