Page 9 - Revija Tranzit 2020 st22
P. 9
Pravila so jasna
»Sprejeta pravila so jasna, pošte-
na in izvršljiva. Izboljšala bodo
delovne in socialne pogoje za voz-
nike v poklicu, ki mora postati bolj
privlačen. Reforma bo povečala
učinkovitost izvrševanja zakono-
daje in prispevala k večji varnosti v
cestnem prometu. Hkrati EU uvaja
bolj usklajene in stabilne pogoje
poslovanja za prevozna podje-
tja. Lažji postopki in enotnejše
izvrševanje bodo olajšali življenje
voznikom, podjetjem in nacional-
nim organom. Nova pravila dajejo
jasen pravni okvir za preprečeva-
Več kot tri leta je trajalo, da so se evropski poslanci dogovorili o Svežnju o nje različnih nacionalnih pristopov
mobilnosti. in zagotavljanje poštenih plačil za
voznike. Pravila napotitve bodo
veljala za kabotažo in medna-
in protekcionistične. Po drugi strani državi, mu je delodajalec dolžan rodne prevoze,« pravi evropska
pa nemški, francoski in prevozniki iz povrniti stroške prenočitve. poslanka Romana Tomc in dodaja:
držav Beneluksa pozdravljajo odločitev • Tahografi bodo morali beležiti »S sprejetjem paketa smo tako
Evropskega parlamenta in ocenjujejo, prehod meje. S tem naj bi se pre- končali triletno odisejado v evrop-
da bodo nova pravila zagotovila boljše prečila sistemska kabotaža in vozilo skih institucijah. S pravili bomo
pogoje poslovanja in boj proti ilegalni bo moralo stati vsaj 4 dni, preden v izboljšali pogoje počitka za voz-
praksi. isti državi ponovno opravi kabotažo. nike in jim omogočili, da preživijo
• Prevozniki bodo morali dokazati, več časa doma. Zasnovana so tako,
Kaj prinaša Sveženj o mobilnosti? da so aktivni v državi članici, v da zagotavljajo ravnovesje med
• Prevozniki morajo delo organizirati kateri imajo registrirano podjetje in izboljšanimi delovnimi in social-
nimi pogoji za voznike in svobodo
tako, da se bodo lahko vozniki, ki tovornjake. opravljanja čezmejnih storitev za
opravljajo delo v mednarodnem • Tovornjaki se bodo morali vračati voznike.«
transportu, vrnili domov v rednih na sedež podjetja vsaj na vsakih 8
intervalih vsake tri ali štiri tedne. tednov.
• Vikend počitek se ne sme izvajati • Pri uporabi lahkih dostavnih vozil morali imeti prevozniško licenco ter
v kabini; če ga voznik izvaja v tuji z maso nad 2,5 tone bodo lastniki v vozila vgraditi tahografe.
• V primeru opravljanja kabotaže in
mednarodnega transporta ali bilate-
rale z dvema dodatnima nakladoma
ali razkladoma se bodo upoštevala
pravila o napotitvi delavca na delo
v drugo državo.
V izjemnih primerih nova pravila
voznikom omogočajo, da pod strogimi
omejitvami prekoračijo čas vožnje in
da pridejo domov na tedenski počitek,
ko so zelo blizu domače baze. Pravila
o napotitvi se bodo začela izvajati
takoj oziroma najkasneje 18 mesecev
po začetku veljavnosti pravnega akta,
prav tako pravila o vračanju tovornja-
kov ter druge spremembe. Pravila o
času počitka, vključno z zahtevo o vra-
čanju voznikov, pa 20 dni po objavi v
Uradnem listu.
9