Page 8 - Revija Tranzit 2019 st16
P. 8
Aktualno
Aplikacija nemške agencije
Dena ne le prikazuje obstoječe
polnilnice LNG v Nemčiji, tem-
več prikazuje tudi planirane lo-
kacije, kjer se polnilnice gradijo
ali pa se še bodo. V Nemčiji so
vozila s pogonom na LNG op-
roščena vseh dajatev za cestni-
ne, zato je zelo zanimivo dej-
stvo, da je v celotni Nemčiji le
6 polnilnic! Se pa naj bi zadeva
izboljšala že v prihodnjem letu,
saj imajo Nemci v planu do kon-
ca 2020 zgraditi še 32 polnilnih
postaj.
Proizvajalec tovornjakov Ive- Na Ivecovem zemljevidu lahko natančno izveste,
kje v Evropi lahko natočite CNG, LNG in biometan.
co je izdelal podobno aplikacijo
kot Nemci, ki omogoča lažje is-
kanje postaj z ekološkim gorivom Ivecovo aplikacijo z zemljevidom si lahko ogledate na naslovu:
po celi Evropi. Ivecova aplikacija https://private.iveco.com/gas-station-locator/Pages/index.html
je celo še bolj obsežna, saj lahko
ob ponudniku izbirate tudi vrsto
goriva, ki ga potrebujete: CNG, LNG, bio-
metan. Izbirate lahko tudi glede na na-
čin plačila in CNG adapter za točenje.
Po Ivecovih podatkih je najbolj raz-
vejana infrastruktura za polnjenje ute-
kočinjenega plina LNG v Italiji, kjer je
že več kot 50 polnilnic, sledita pa Špa-
nija in Francija z več kot 30 polnilnica-
mi. Kot rečeno, v Sloveniji je ena pol-
nilnica v Sežani, še ena v Ljubljani je v
izgradnji. Podjetje Energetika, ki je ime- Plinska tehnologija za uporabo v transportu je že dovolj
lo v Ljubljani mobilno polnilnico, pa jo izpopolnjena, da lahko z njo zmanjšamo vplive na okolje.
je zaradi premajhnega interesa zaprlo.
Kako se Slovenija razvija v smislu plina kot
Dogodek Blue Corridor Rally prirejajo
že od leta 2008 in po Evropi potujejo z pogonskega goriva za tovornjake in avtobuse?
avtomobili in tovornjaki na stisnjen (CNG)
in/ali utekočinjen (LNG) zemeljski plin. Vlada Republike Slovenije je po zelo dolgem uskla-
jevanju 6. junija 2019 sprejela akcijski program za
alternativna goriva v prometu. V omenjenem pro-
gramu je predvideno sofinanciranje nakupa ali pre-
delave vozil na dvogorivne sisteme z uporabo UZP
in usklajevanje pogojev za dobavo UZP, primerlji-
vih s pogoji v sosednjih državah. Utekočinjen ze-
meljski plin (UZP) je prepoznan kot edina uporab-
na alternativa dizelskim pogonom. Ker do realizaci-
je predvidenih ukrepov še ni prišlo, ostaja slovenski
trg za alternativna goriva za tovornjake in avtobuse
v evropskem merilu izrazito nerazvit. Zaradi pove-
čanih cestnih blagovnih tokov se vpliv na okolje in
zdravje še naprej slabša, obenem pa slovenska pre-
vozna podjetja izgubljajo na konkurenčnosti.
Mitja Štoka, direktor za UZP pri družbi Butan plin
8