Page 7 - Revija Tranzit 2019 st16
P. 7
Kje v Evropi lahko točite plin Subvencije za plinska vozila
V združenju menijo, da bi država, Tovornjaki z motorji na plin imajo
tako kot subvencionira nakup ele- podobne zmogljivosti kot tisti z di-
ktričnih vozil, morala subvencioni- zelskimi motorji, o čemer smo že pi-
rati tudi vozila na plin, saj so ta vo- sali, ob tem pa imajo nižjo porabo in
zila, enako kot električna, dražja od v zrak spuščajo manj škodljivih snovi.
tistih, ki jih poganjata bencin ali di- Tudi v Sloveniji imamo že nekaj plin-
zel. Država trenutno subvencioni- skih tovornjakov, še več pa je avto-
ra le nakupe vozil za mestni promet busov. Komunalni tovornjaki in av-
in nakupe komunalnih vozil v obči- tobusi pretežno uporabljajo stisnjen
nah s sprejetim odlokom o kakovo- plin CNG, medtem ko tovornjaki za
sti zraka. Del tega zagotovo nareku- mednarodni transport uporabljajo
je tudi evropska zakonodaja. Kot je utekočinjen plin LNG, ki zaradi speci-
povedal Aleksey Gnatyuk iz druž- fičnega skladiščenja omogoča daljše
be Gazprom Export, ima Evropa ta- dosege. Verjetno bi teh tovornjakov
ko visoke podnebne cilje, da jih ne bilo še več, če bi bila infrastruktu-
bo mogla uresničiti brez povečanja ra, torej točilna mesta bolj razvejana
uporabe zemeljskega plina. in če bi država sprostila trošarine na
Zelo kritičen do državnih sub- Podjetje Semenič Transport iz Podnanosa plin in ga na ta način pocenila.
vencij za električna vozila je tudi je kot prvo v Sloveniji predelalo klasičen Vsi, ki vozijo plinske tovornja-
vlačilec za uporabo dveh goriv: LNG in dizel.
Srečko Trunkelj, ki meni, da je pro- ke, morajo zato dobro načrtovati
mocija električnih vozil neupraviče- svojo pot, da lahko na njej najdejo
na, saj proizvodnja elektrike povzro- Povečanje zavedanja o koristnosti polnilno postajo. Njim v pomoč sta
či več izpustov kot vozila na plin uporabe zemeljskega plina kot pogon- dve aplikaciji, ki prikazujeta vsa točilna
Po njegovih besedah za svet ni upa- skega goriva vozil je torej ključno za mesta za vse vrste plina po Evropi. Eno
nja, dokler se bodo ljudje odločali za zmanjšanje izpustov in nujna smer na aplikacijo ponuja nemška energetska
nakup na podlagi subvencij. poti v brezogljično družbo. agencija Dena, druga pa je Ivecova.
Različni tovori zahtevajo različne načine pripenjanja.
7