Page 7 - Revija Tranzit 2019 st16
P. 7

Kje v Evropi lahko točite plin                                            Subvencije za plinska vozila
           V združenju menijo, da bi država,                                         Tovornjaki z motorji na plin imajo
        tako kot subvencionira nakup ele-                                         podobne zmogljivosti kot tisti z di-
        ktričnih vozil, morala subvencioni-                                       zelskimi motorji, o čemer smo že pi-
        rati tudi vozila na plin, saj so ta vo-                                   sali, ob tem pa imajo nižjo porabo in
        zila, enako kot električna, dražja od                                     v zrak spuščajo manj škodljivih snovi.
        tistih, ki jih poganjata bencin ali di-                                   Tudi v Sloveniji imamo že nekaj plin-
        zel. Država trenutno subvencioni-                                         skih tovornjakov, še več pa je avto-
        ra le nakupe vozil za mestni promet                                       busov. Komunalni tovornjaki in av-
        in nakupe komunalnih vozil v obči-                                        tobusi pretežno uporabljajo stisnjen
        nah s sprejetim odlokom o kakovo-                                         plin CNG, medtem ko tovornjaki za
        sti zraka. Del tega zagotovo nareku-                                      mednarodni transport uporabljajo
        je tudi evropska zakonodaja. Kot je                                       utekočinjen plin LNG, ki zaradi speci-
        povedal Aleksey Gnatyuk iz druž-                                          fičnega skladiščenja omogoča daljše
        be Gazprom Export, ima Evropa ta-                                         dosege. Verjetno bi teh tovornjakov
        ko visoke podnebne cilje, da jih ne                                       bilo še več, če bi bila infrastruktu-
        bo mogla uresničiti brez povečanja                                        ra, torej točilna mesta bolj razvejana
        uporabe zemeljskega plina.                                                in če bi država sprostila trošarine na
           Zelo kritičen do državnih sub-   Podjetje Semenič Transport iz Podnanosa   plin in ga na ta način pocenila.
        vencij za električna vozila je tudi   je kot prvo v Sloveniji predelalo klasičen   Vsi, ki vozijo plinske tovornja-
                                            vlačilec za uporabo dveh goriv: LNG in dizel.
        Srečko Trunkelj, ki meni, da je pro-                                      ke, morajo zato dobro načrtovati
        mocija električnih vozil neupraviče-                                      svojo pot, da lahko na njej najdejo
        na, saj proizvodnja elektrike povzro-  Povečanje zavedanja o koristnosti   polnilno postajo. Njim v pomoč sta
        či več izpustov kot vozila na plin  uporabe zemeljskega plina kot pogon-  dve aplikaciji, ki prikazujeta vsa točilna
        Po njegovih besedah za svet ni upa-  skega goriva vozil je torej ključno za   mesta za vse vrste plina po Evropi. Eno
        nja, dokler se bodo ljudje odločali za   zmanjšanje izpustov in nujna smer na   aplikacijo ponuja nemška energetska
        nakup na podlagi subvencij.         poti v brezogljično družbo.         agencija Dena, druga pa je Ivecova.



















          Različni tovori zahtevajo različne načine pripenjanja.































                                                                                                                7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12