Page 9 - Revija-Tranzit-2019-st14
P. 9
Druga generacija
Druga generacija pametnih tahografov bo uvedena leta 2022. Avtomat-
sko bo beležila prehod meje in pozicije na vsakih 15 minut ter pregled
na cesti za 56 dni nazaj. S tem bo lažji nadzor izvajanja kabotaže in na-
potitve voznikov. Vsi mednarodni prevozi naj bi že leta 2024 morali imeti
tahograf druge generacije pametnih tahografov, kar pomeni zamenjavo
analognih in digitalnih tahografov.
Jože Cuderman, strokovnjak za ta- kov pri nadzoru. Mi na servisih smo pri-
hografe, poudarja: »Novi tahograf zni- pravljeni, prav tako je pripravljen Cetis
žuje možnosti manipulacij in zlorab, za izdajo novih kartic.«
prinaša nekaj ugodnosti za voznike
in podjetja, bo pa pregled tahograf-
skega sistema in servis obsežnejši in
posledično bo to podražilo storitev.
Servisne delavnice bodo morale pre-
verjati tudi vse nove funkcije pamet-
nih tahografov, vključno s pravilnim
delovanjem satelitskega sistema GNSS
ter DSRC modula in pošiljanja podat- Nove so tudi kartice, ki jih tiska Cetis.
Tahograf ima sedaj le en senzor, nameščen na menjalniku. S pomoč-
jo DSRC modula bo možna kontrola na daljavo, brez ustavljanja, GNSS
antena pa bo prek satelitov sporočala pozicijo tovornjaka vsake tri ure.
Plombe
Tahografi in senzor so zaščiteni s posebno plombo – pečatom. Vsak pe-
čat ima serijsko številko, ki mu jo dodeli njegov proizvajalec. Ta številka
je edinstvena in se razlikuje od vseh drugih številk pečatov, ki jih dode-
ljujejo drugi proizvajalci peča-
tov. Ta edinstvena identifikacij-
ska številka je opredeljena kot
neodstranljiva oznaka in prika-
zuje oznako proizvajalca (vpiso-
vanje v podatkovno zbirko izva-
ja Evropska komisija) ter številko
pečata, ki jo določi proizvajalec.
Številki sta v celoti sledljivi od
proizvajalca do serviserja.
9