Page 8 - Revija-Tranzit-2019-st14
P. 8

Aktualno



































        Pametni tahograf








        Evropska komisija je predpisala, da morajo biti s 15. junijem vsa nova vozila opremljena s pa-
        metnim tahografom, ki je precej bolj napreden in bo zmanjšal možnosti manipulacij.

           Z namenom povečanja varnosti in     Senzor je sedaj le eden, nameščen   ustavljanja vozila. Za voznika je to ve-
        zmanjšanja manipulacij ter upošteva-   na menjalniku, signala iz ABS ni več.   lika olajšava, saj ga ne bodo brez pot-
        nja časov voženj Evropska komisija s    Senzor je narejen iz aluminija, da nanj   rebe kontrolirali ali ustavljali na cesti.
        15. 6. uvaja v vse nove tovornjake novo   ne vplivajo magnetne sile, oblika ostaja   S tem ne bo prekinjal vožnje in tako
        generacijo tahografov, ki bodo zmanj-   enaka, je pa zelo občutljiv na zlorabe.   bo prihranil kar nekaj časa.
        šali možnosti manipulacij, povečali   Zaščiten je tudi s posebno enoznač-  GNSS je modul globalnega pozici-
        učinkovitost nadzora ter zmanjšali ad-  no in sistemsko nadzorovano plom-  oniranja GPS, ki prek satelitske naviga-
        ministrativna bremena prevoznikov.   bo ter varnostnim elektronskim me-  cije beleži lokacijo vozila ob začetku in
        Prva generacija pametnih tahogra-   hanizmom.                           koncu potovanja. Podatke pa osvežuje
        fov je sestavljena iz tahografa, senzor-  DSRC je oddajnik kratkega dosega   tudi med potjo na vsake tri ure. Za no-
        ja, DSRC naprave za komunikacijo na   z varno radijsko povezavo za komu-  ve tahografe so pripravljene tudi nove
        daljavo ter modula satelitske navigaci-  nikacijo z nadzorom na daljavo. Nad-  kartice druge generacije, tako za vo-
        je GNSS.                            zornik tako pregleda podatke brez   znike, kot tudi za podjetja in kontro-
                                                                                         lo. Nove kartice bodo bele-
                                                                                         žile večje število podatkov
                                                                                         skladno z novo zakonodajo.
                                                                                         Starih kartic do poteka ne
                                                                                         bo treba menjati (do pet let),
                                                                                         brez težav jih boste uporab-
                                                                                         ljali tudi v novih tahografih,
                                                                                         kakor boste lahko tudi no-
                                                                                         ve kartice uporabljali v sta-
                                                                                         rih tahografskih napravah.
                                                                                         Podatke s kartic pa bo še
                                                                                         vedno treba kopirati in shra-
                                                                                         njevati. Razlike med kartica-
                                                                                         mi so praktično neopazne,
          Servisne delavnice so nove pametne tahografe          Novost sta spodnji DSRC
          in vse sestavne komponente že testirale.              modul in GNSS antena.    na novi boste pod sliko opa-
                                                                                         zili le napis G2.

        8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13