Page 6 - Revija Tranzit
P. 6
Aktualno
Novi varnostni sistemi obvezni že leta 2022
Evropska unija je sprejela sklep, da bodo morala biti od leta 2022 naprej vsa vozila na evropskem
trgu opremljena s širokim naborom naprednih sistemov za zaščito potnikov, pešcev in kolesarjev.
Obstaja velika verjetnost, da bodo avtomatizirano mobilnost prihodnosti Nove obvezne varnostne funkcije
nove tehnologije pomagale pri zniže- – višja stopnja avtomatizacije nudi zna- zajemajo:
vanju prometnih nezgod s smrtnim izi- ten potencial za kompenzacijo človeš- za avtomobile, dostavnike, tovor-
dom in/ali težkimi poškodbami, od ka- ke napake. Evropska komisija pričaku- njake in avtobuse: sistem, ki opozar-
terih jih 90 % nastane zaradi človeške je, da bodo predlagani ukrepi do leta ja na utrujenost in oviranje voznika
napake. Lani maja je Evropska komisija 2038 pomagali rešiti več kot 25.000 (npr. uporaba telefona med vožnjo),
predlagala, da določeni varnostni sis- življenj in preprečiti vsaj 140.000 hudih sistem za inteligentno upravljanje s
temi postanejo obvezni. Mnogo novih poškodb oseb. To naj bi bil le začetek hitrostjo premikanja vozila, sistem
funkcij je že v uporabi v vozilih višjega dolgoročne akcije, ki si jo je zastavila za vzvratno vožnjo s pomočjo ka-
razreda, sedaj pa bodo morali proizva- EU in v kateri želijo do leta 2050 število mer ali senzorjev in snemanje po-
jalci te sisteme počasi prilagoditi tudi mrtvih in težko poškodovanih pripelja- datkov v primeru nezgode (črna
za druga vozila, s tem pa se utira pot za ti do 0 (Vision Zero). skrinjica);
Na boku vozila bodo morali biti nameščeni Opozorilna lučka na A stebričku
posebni senzorji, ki bodo zaznavali na desni strani opozarja na
mirujoče in premikajoče se objekte. objekt v desnem mrtvem kotu.
6