Volvo na LNG
Nova tovorna vozila Volvo, ki delujejo na LNG, zagotavljajo enako zmogljivost kot dizelska tovorna vozila, vendar izpuščajo od 20 do 100 % manj emisij CO2
Volvo Trucks predstavlja težka tovorna vozila, ki delujejo na utekočinjeni zemeljski plin ali bioplin in izpolnjujejo zahteve Euro 6. Nova težka tovorna vozila zagotavljajo enake zmogljivost, vozne lastnosti in porabo goriva kot Volvova tovorna vozila z dizelskimi motorji. Poleg tega so emisije CO2 iz novih tovornih vozil za od 20 do 100 odstotkov manjše kot pri dizelskih tovornih vozilih, kar je odvisno od izbire goriva. Novi tovorni vozili Volvo FH LNG in Volvo FM LNG sta na voljo z motorjema z močjo 309 kW/420 KM ali 338 kW/460 KM.
Namesto Ottovega motorja, ki je običajna rešitev pri vozilih na plin, tovorni vozili Volvo FH LNG in Volvo FM LNG poganjajo plinski motorji, ki uporabljajo tehnologijo Dieslovega krožnega procesa. To pomeni, da bo prevoznik z izbiro plinskih motorjev dobil enake vozne lastnosti, varčno porabo goriva in zanesljivost. Motorja razvijata 2100 oz. 2300 Nm navora. Te vrednosti so enake kot pri primerljivih Volvovih dizelskih motorjih. Poleg tega je tudi poraba goriva popolnoma primerljiva z Volvovimi dizelskimi motorji in za od 15 do 25 odstotkov manjša kot pri običajnih bencinskih motorjih.
Uporabljeno gorivo je utekočinjen zemeljski plin (LNG) ali trudi bioplin, imenovan bio-LNG. Obe vrsti goriva vsebujeta metan. Pri uporabi bioplina se podnebni odtis lahko zmanjša za kar 100 odstotkov, pri uporabi zemeljskega plina pa za 20 odstotkov.
Za zagotavljanje kar največjega dosega so rezervoarji napolnjeni z utekočinjenim zemeljskim plinom (LNG), ki je shranjen pod tlakom od 4 do 10 barov pri temperaturi od –140 do –125 °C. Različica z največjim rezervoarjem vsebuje dovolj utekočinjenega zemeljskega plina za doseg do 1.000 kilometrov.
Podjetje Volvo Trucks sedaj aktivno sodeluje pri širitvi infrastrukture LNG polnilnic po Evropi. Prodaja tovornih vozil Volvo FM LNG in Volvo FH LNG se bo začela 2018.
Podatki o tovornih vozilih Volvo FH LNG in Volvo FM LNG
- Razpoložljivi različici: vlačilci (4×2, 6×2, 6×4) in šasije s kabino (4×2, 6×2, 6×4) s skupno maso kompozicije vozila do 64 ton za regionalne prevoze in prevoze na večje razdalje.
- Motor: Volvo G13C Euro 6. Šestvaljni vrstni motor s skupnim vodom z delovno prostornino 13 litrov, posamični injektorji z ločenimi šobami za plin in dizelsko gorivo. Na voljo s 420 KM/2.100 Nm in 460 KM/2.300 Nm.
- Menjalnik: Volvo I-Shift.
- Rezervoarji za gorivo: na voljo s 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) ali 205 kg (495 l) LNG za doseg do 1.000 km. Vgrajen je tudi majhen rezervoar za dizelsko gorivo.
- Čiščenje izpušnih plinov: SCR in filter trdih delcev.
- Tovorni vozili Volvo FH LNG in Volvo FM LNG sta pridobili homologacijo celotnega vozila in sta certificirani po evropskem standardu ECE R110.