Gospodarska vozila

Vleče tudi na sprednja kolesa

Za tovornjake, ki prevozijo večino kilometrov po utrjenih cestah, a se včasih vseeno zapeljejo tudi na manj utrjene, spolzke poti, DAF uvaja hidravlični pogon na sprednjih kolesih, ki ga je mogoče aktivirati v kabini s posebnim stikalom. Robusten sistem je enostaven za uporabo in za vzdrževanje, saj ga lahko vzdržuje kateri koli prodajalec DAF.

Novi sistem, ki so ga poimenovali PXP in je bil razvit v sodelovanju s podjetjem Paul Nutzfahrzeuge, bo v veliko pomoč prevoznikom, ki občasno zapustijo utrjena cestišča in se nenadoma znajdejo v blatu, snegu ali na kateri drugi spolzki površini, iz katere se težje izvlečejo. Priklopljiv sprednji pogon bo v takih situacijah v veliko pomoč. Sistem je preprost in ga je možno vgraditi na vozila DAF CF in XF 4 x 2, katere poganja PACCAR MX 11 ali MX 13 motor. Ostali modeli in druge šasije bodo s sistemom lahko opremljeni nekoliko kasneje.

PXP – Paul Xtra Power

Stalni vsekolesni pogon pri tovornjakih, ki občasno vozijo po brezpotjih, običajno pomeni dražji nakup, dražje je vzdrževanje, pa tudi poraba je višja. Kadar pa se znajdemo v situaciji, iz katere se je težko izvleči, ali če moramo opraviti kakšen večji vzpon, je takšen pogon neprecenljiv.

Da bi se voznik uspešno spopadel s podobnimi situacijami, DAF predstavlja hidravličen sistem, ki v pogon vklopi sprednji kolesni par, kadar je to potrebno, vklopiti pa ga je možno kar iz kabine s pritiskom na stikalo na armaturni plošči. Če pa vozilo samo registrira zdrs pogonskih koles, se sistem PXP – ‘Paul Xtra Power’ – vklopi samodejno. Večji ko je zdrs na zadnjih kolesih, več moči se ustvari na sprednji osi.

Na voljo do četrte prestave

DAFov priklopljivi sprednji pogon je na voljo do četrte prestave za vožnjo naprej in v prvih dveh prestavah pri vzvratni vožnji. Pri hitrosti nad 20 km/h ali ko menjalnik prestavi v peto prestavo ali višje, se sistem izklopi in vožnja se nadaljuje v standardnem načinu. Uporaba sistema je ponovno na voljo, ko se zniža hitrost.

Da bi sistem deloval normalno, so v pesto obeh sprednjih koles namestili hidravlični motor, ki ustvarja kar 6435 Nm navora pri sistemskem tlaku 360 barov. To zagotavlja optimalne zmogljivosti, dobro trakcijo ter dolgo življenjsko dobo in zanesljivo delovanje. Oba motorja poganja hidravlična črpalka, ki je nameščena na odgon motorja, kar prihrani pri prostoru in teži. Poleg tega pa je črpalka uporabna tudi za pogon ostalih komponent na tovornjaku, zato je na tovornjak vgrajen le en hidravlični rezervoar, kar zopet prihrani pri prostoru in teži.
Z novim PXP sistemom DAF ponovno dokazuje svojo sposobnost zagotavljanja optimalnih rešitev za vsako prevozno zahtevo. Poleg tega pa DAFov priklopljivi pogon na sprednja kolesa nudi veliko prednosti glede zmogljivosti, teže, porabe goriva in prostora na podvozju.