Gospodarska vozila

Več kot sto let Renaultovih izkušenj

Francoski Renault ne slovi samo po osebnih avtomobilih, ampak ima dolgoletne izkušnje tudi z lahkimi gospodarskimi vozili, ki so zaznamovala francosko zgodovino v zadnjem stoletju. Prvi Renaultov dostavnik se je pojavil na cestah (ki seveda niso bile niti približno takšne kot danes) leta 1900. To je bilo eno prvih lahkih gospodarskih vozil z lastnim pogonom, motor je razvil tri in pol konjske moči, dovoljena obtežitev je znašala 250 kilogramov.

Začetnik Renaultovih dostavnikov se je imenoval Type C in so ga uporabljali predvsem za prevoz mleka.

Louis Renault je bil pameten možakar in je hitro zaznal kakšne so potrebe po tovornih in tudi specialnih vozilih. Tako so kmalu nastala tudi vozila za gasilce, policiste, komunalne službe in druge obrtno servisne dejavnosti. Pravi razcvet pa so lahka gospodarska vozila začela doživljati po drugi svetovni vojni. Pri Renaultu so leta 1947 predstavili dostavnik z uradno oznako Type 206 C1, ki je simboliziralo politiko povojne obnove Francije generala Charlesa de Gaulla. Robustno vozilo  z velikimi kolesi in kratko medosno razdaljo je kmalu postalo nepogrešljivo transportno sredstvo. Po vsej Franciji je lahko prepeljalo tono tovora, za pogon pa je skrbel 2,4-litrski vrstni motor z 48 konjskimi moči ter tristopenjskim ročnim menjalnikom.

ESTAFETTE MICROCAR

Zgodnja šestdeseta leta je v največji meri zaznamoval model Estafette. »Oče« manjšega dostavnika Guy Grosset-Grange je uporabil zasnovo, pri kateri je z ravnim dnom optimiziral tovorni prostor, Estafette pa je bil sploh prvo Renaultovo vozilo s sprednjim pogonom. Poleg tega pa se je lahko pohvalil še  z neodvisnim vpetjem koles, bočnimi drsnimi vrati na obeh straneh in nad sprednji kolesi potisnjen vozniški del kabine.

FOURGON TYPE R2060

Estafette so javnosti prvič predstavili leta 1959, poleg osnovne potniške in tovorne različice je bilo sčasoma na voljo še vrsta drugih, tudi z odprtim tovornim prostorom in kot šasija za različne nadgradnje. Sprva je bil pogonu namenjen 845-kubični motor, takšen kot se je vrtel v legendarnem Renaultu 4, medtem, ko je vozilo svojo dolgoletno kariero leta 1980 končalo z 1,3-litrskim bencinskim motorjem. V vseh letih so izdelali 533.000 primerkov in po dobrih dveh desetletjih so Estafette nadomestili s prvo generacijo Trafica.

 

Še pred tem se je Renault preizkusil v še enem, danes precej zanimivem razredu lahkih gospodarskih vozil. Leta 1950 so predstavili model Colorale, za katerega trdijo, da je bil pravzaprav prvo športno terensko vozilo v sodobni avtomobilski zgodovini. Colorale je bil na voljo v precej različnih izvedbah, tudi kot odprti terenski dostavnik, ki ga je bilo dovoljeno obtežiti z 800 kilogrami tovora. Poganjal ga je 2,4-litrski štirivaljni bencinski motor z 58 konjskimi močmi, imel je štiristopenjski ročni menjalnik s prestavno ročico ob volanu, na voljo je bil tudi štirikolesni pogon.

 

Leta 1950 so predstavili model Colorale.

Renault je bil tudi med prvimi proizvajalci, ki so v lahkih gospodarskih vozilih preizkusili električni pogon. Leta 1972 so v sodelovanju s podjetjem EDF (Electrique de France) razvili električni pogon za servisno različico Renaulta 5, leta 2002 pa je elektrika prvič gnala tudi Kangooja. Pri njem je zanimivo, da je z enim polnjenjem baterij lahko prevozil do 90 kilometrov in dosegel najvišjo hitrost 130 kilometrov na uro…Danes je Renault med vodilnimi znamkami pri električnih dostavnikih, z električnim pogonom sta namreč lahko opremljena Kangoo in Master, imajo pa tudi mali dostavnik Twizy.

 

Tudi sicer francoski avtomobilski proizvajalec velja za enega vodilnih pri lahkih gospodarskih vozilih. Lani so s 434.000 vozili dosegli nov prodajni rekord, od leta 2011 pa so prodajo povečali kar za 40 odstotkov. Vozila prodajajo v 110 držav, lahka gospodarska vozila pa izdelujejo v treh evropskih tovarnah ter v Argentini, Braziliji in Maroku. Leta 2015 so vzpostavili storitev Renault Pro+, ki je namenjena izključno uporabnikom lahkih gospodarskih vozil. V 41 državah je specializirana mreža 650 Renault Pro+ centrov, polege tega pa Renault sodeluje s 400 predelovalci in nadgraditelji v 29 državah.