Gospodarska vozila

Težave z novimi tahografi, ki izgubljajo povezavo s sateliti

Pametne tahografe druge generacije smo pred dobrim letom začeli vgrajevati v vsa na novo registrirana vozila, čez pol leta pa bo postal obvezen tudi v rabljenih tovornih vozilih. Medtem pa že poročajo o tehničnih težavah, ki bi lahko zahtevale celo dodatna vlaganja in stroške.

Primer je objavilo špansko transportno združenje Fenadismer na podlagi informacij, ki jih je prejelo od svojih članov. Poročajo o težavah s prekinjenim satelitskim signalom, ki temelji na evropskem satelitskem sistemu Galileo, signal pa oddajajo in sprejemajo posebne antene, pritrjene na tahografe. To se dogaja predvsem v oblačnem vremenu, pa tudi v strnjenih urbanih naseljih, zato je evidenca premikov tovornih vozil nepopolna. To pa prevoznike ob morebitnem nadzoru izpostavlja finančnim sankcijam, predvsem v mednarodnem prometu.

Rešitev problema je po besedah ​​Fenadismerja namestitev zunanjih anten, nameščenih izven kabine. Tehnično je to možno in celo priporočljivo pri menjavi tahografov v rabljenih tovornih vozilih. Lahko pa to pomeni dodaten strošek in dodaten obisk delavnice.