Gospodarska vozila

66 tonska Scania na elektriko

Skandinavija je pokrajina, znana tudi po izjemno težkih in zmogljivih tovornjakih. Ko se je Scania pohvalila, da je na trgu poslal najtežje električno vozilo doslej, je bilo takoj jasno, da bo to vozilo predstavljalo impresivne zmogljivosti.

Med skandinavskimi dizelskimi tovornjaki je skupna teža 60 ton nekaj običajnega. No, 66 ton pa je dovoljeno električnim tovornjakom, da kompenzirajo težo baterij. Električni tovornjak bo prevažal apnenec med kamnolom in pristaniščem, kar pomeni, da bo izpostavljen velikim obremenitvam.

Pot ne bo dolga, saj je v eno smer le 20 kilometrov. Zaradi kratkih relacij, bo možno baterije polniti tudi večkrat na dan v trajanju 15-20 minut. Zato bo tovornjak lahko deloval tudi v dveh izmenah, ne glede na razmeroma majhno kapaciteto 300 kWh baterije.

Število osi se lahko zdi tudi presenetljivo majhno. Osnova je tovornjak s konfiguracijo 6 × 2, ki vleče prikolico s štirimi osi. Toda parametri pogona lahko naredijo res velik vtis. Začnimo z najvišjim navorom 3500 Nm, ki je na voljo praktično od samega štarta. Z drugimi besedami, že pri speljevanju je na voljo toliko moči kot jo ponuja najmočnejša V8 pri najvišji obremenitvi. Elektro motor razvija konstantnih 620 KM, ki se na kolesa prenašajo preko menjalnika s šestimi prestavami.

Tovornjak so dostavili norveškem podjetju in je trenutno še v testni fazi. Scania ga je dostavila kot del pilotskega partnerskega programa, v katerem bodo preverjali vse komponente v realnem času in realni uporabi.