Gospodarska vozila

Ste ga slišali? Lev je ponovno zarjovel!

MAN je novinca predstavil zbranim novinarjem v Bilbau.

Dolgo smo čakali na MAN-ovo novo kabino. Veliko se je govorilo o njej, spremljali smo zamaskirane tovornjake, ki so nabirali testne kilometre po celi Evropi. Testno obdobje je zaključeno in nov tovornjak tu.

Pred petimi leti je skupina 20 strokovnjakov pričela razvoj novega tovornjak. Skupina se je nato razširila na 200 sodelujočih, kmalu pa so v projekt vključili tudi 300 prevoznikov iz 16 držav, ki so s svojimi izkušnjami pomagali pri razvoju.

V okviru projekta je bilo opravljenih 12.000.000 delovnih ur in opravljenih 4 milijone testnih kilometrov. Tovornjak je sedaj narejen in MAN se lahko pohvali, da so po 20 letih na trg poslali povsem nov, sodoben, zmogljiv, varčen in še vedno prepoznaven tovornjak. Izgled je zelo subjektivna stvar, eno bomo videli v njem precej novega nekateri boste rekli, pa se ni veliko drugačen. Dejansko je izgled kabine precej drugačen, nov, bolj svež, kot pa je bil.

Več kot 12 milijonov ur je bilo vloženih v razvoj novega tovornjaka.

Lev v ospredju

Zunanjost je spremenjena, a so MAN-ovi strokovnjaki želeli zadržati prepoznavnost. Značilna zasnova MAN-ovih izdelkov pomeni predvsem eno stvar: vzdržljivost. Zato so oblikovalci MAN zelo previdno razvijali zunanjosti nove generacije tovornjakov in še bolj natančno izklesali značilne elemente v vseh serijah. Rezultat je estetsko, sodobno in hkrati zelo funkcionalno gospodarsko vozilo.

Čeprav je na prvi pogled podoben predhodniku, pa je to vseeno povsem nov tovornjak.

Najprej v oko pade prepoznavna rešetka hladilnika s simbolom leva. Je daljša in se razteza preko odbijača. Sprednji del je sedaj bolj dinamičen, kljub na videz bolj zaprti obliki, pa z optimalno oblikovanimi lopaticami zelo usmerjeno vodi tok zraka skozi hladilni del. Skupaj z navzdol potegnjenim odbijačem tvori ravna skupina prednjih luči z dnevnimi lučmi in smernim kazalcem optično celoto. Zračni deflektorji vogalih odbijača močno izboljšujejo aerodinamiko, saj usklajujejo dinamiko pretoka proti vhodnemu območju ob stranici kabine. Žarometi so zasnovani modularno in omogočajo, da se pri vseh različicah vozil nove generacije opremijo z LED tehnologijo.

Kabina za dolge prevoze

Zasnova nove kabine je zdaj razdeljena na dve ravni, zaradi česar je odčitavanje in upravljanje kontrolnih elementov idealno. Če pogledamo od blizu, vidimo, da so vsi elementi, ki jih potrebujete za upravljanje med vožnjo, optimalno razporejeni tako, da jih je lahko udobno doseči z vozniškega sedeža. Eden od elementov, ki jih je MAN popolnoma preuredil in prestavil, je upravljanje menjalnika MAN TipMatic z obvolansko ročico na desni strani volana.

Novo stikalo parkirne zavore je nameščeno tik za volanom na desni strani.
Nova obvolnaska ročica s katero upravljamo samodejni menjalnik in retareder.

Z novo obvolansko ročico upravljate tudi motorno zavoro oz. retarder. Poleg tega je stikalo za upravljanje nove električne parkirne zavore zelo blizu – na desni, poleg glavnega zaslona na instrumentni plošči.

Notranjost je zasnovana po potrebah voznika. Udobni sedeži, velika postelja ter prostorne omarice nad vetrobranskim steklom.

Plošča z merilniki je digitalna. Na njej je 12,3-palčni barvni zaslon z visoko ločljivostjo. Na levi je merilnik hitrosti, na desni pa merilnik vrtljajev v dobro poznani obliki. Vmes je dodatno območje zaslona, ​​ki prikazuje enostavno berljiva obvestila, ki se nahajajo natančno na sredini voznikovega vidnega polja. Večino informacij je možno upravljati preko multifunkcijski volan, ki je sedaj tudi izdatneje nastavljiv in omogoča lažje nastavljanje delovnega položaja, ne glede na različne višine in telesno konstitucijo voznikov. Na armaturni plošči je še en 12,3 palčni zaslon, ki združuje funkcije sodobnega radijskega in zabavnega sistema. Zaslon omogoča predvsem hitro in zanesljivo branje informacij med vožnjo. Po zaslonu se premikamo z novim MAN SmartSelect sistemom, sistem vključuje upravljanje z vrtljivima stikaloma in izbiranje s pritiskom na vrh stikala.

MAN SmartSelect sistem, z dvojnim krožnim stikalom.

 

MAN EasyControl

Ena od uporabnejših novosti pa so MAN EasyControl hitra stikala nameščena na voznikovih vratih. Preko teh stikal lahko voznik, ne da bi vstopil v kabino vklopi vse štiri utripalke, vklopi luč izza kabine, odklene sovoznikova vrata, zapre strešno okno …

Hitra stikala na vratih, preko katerih lahko upravljamo z določenimi funkcijami ne da bi vstopili v kabino.

8% varčnejši

Tipičen vlačilec v konfiguraciji 4×2 z motorjem nove generacije D26 porabi do 8 % manj goriva od primerljivega modela iz prejšnje generacije. To pri MAN-u pripisujejo optimizirani pogonski osi, izboljšani aerodinamiki in tempomatu, ki za delovanje uporablja GPS podatke. Da lahko vozniki optimalno izkoristijo tehnične novosti z uporabo digitalnih aplikacij, ima MAN v svoji ponudbi tudi ciljno usmerjene in praktične možnosti usposabljanja, ki prispevajo k bolj učinkoviti vožnji.

Novo vozilo naj bi bilo po besedah MAN-ovih strokovnjakov za 8 % varčnejše, kar gre pripisati boljši aerodinamiki in novi redukciji v pogonski osi.

Sistemi za varnostno pomoč

Novi tovornjak je opremljen tudi z bogatim naborom varnostnih sistemov. Dobro premišljen, funkcionalen in udoben dizajn je tisto, kar že na prvi pogled odlikuje novo generacijo MAN-ovih tovornjakov. Temeljno načelo pri ustvarjanju najboljšega možnega delovnega mesta za voznika se odraža tudi v asistenčnih sistemih, ki pomagajo vozniku opravljati njegove naloge. Z neštetokrat preizkušenimi in novimi asistenčnimi sistemi zagotavlja MAN še več varnosti in udobja.

Novinca je že možno naročiti, prve dobave pa bodo še pred poletjem.