Gospodarska vozila

Se bodo prevoznine podražile

Avtoprevozniki se bodo letos morali soočiti z že več mesecev trajajočim padcem povpraševanja po prevozih in nepredvidljivostjo stroškov. Stroški so se v zadnjih treh letih povečali na vseh področjih. Delo (+28,2 %), vzdrževanje in popravila (+20,4 %), pnevmatike (+21,6 %), rezervni deli (+13,5 %) in zavarovanje (+8,7 %). To je posledica “inflacije, ki je šla skozi sistem”, menijo analitiki.

Nov nemški cestninski sistem, ki temelji na emisijah škodljivih plinov, je začel veljati 1. decembra 2023 in je povzročil podražitev nadomestil za cestnino v nekaterih razredih tudi za 80 %. Vpliv dražjih cestnin je jasno viden na cenah domačega prevoza v Nemčiji – indeks, ki so ga izmerili IRU, TI in Upply, je bil decembra višji za 8,3 %. IRU ocenjuje, da nove cestnine uvajajo dodatnih 6.700 evrov letnih stroškov na tovornjak v Nemčiji. Nove cestnine v Avstriji, uvedene 1. januarja 2024, naj bi letne stroške na tovornjak zvišale za 730 evrov.

 

Potreba po voznikih raste

Kljub znižanim ponudbam prevozov, pa je na cestah vse več tovornjakov in za to je potreba po voznikih še naprej eden večjih transportnih problemov.Po novih raziskavah bo do leta 2028 ostalo nezasedenih okoli 745.000 delovnih mest za voznike tovornjakov, zato je pričakovati višje stroške zaposlovanja voznikov. Ti stroški pa bodo še dodatno pritiskali na ceno cestnega transporta.