Peti član

Scania je, sicer zadnja med velikimi evropskimi proizvajalci težkih tovornjakov, v ponudbo 13-litrskih vrstnih šestvaljnih motorjev uvaja močnejšo verzijo od 500 konjev. Novinec je odlična alternativa najšibkejšemu V8 motorju iz domače proizvodnje, saj je lažji, ob tem pa zagotavlja več moči.

Že nekaj časa so vrstni šestvaljniki z delovno prostornino okoli 13 litrov in močjo, višjo od 500 konjev, reden izbor evropskih prevoznikov, ki potrebujejo vlačilec ali solo tovornjak za težke ustaljene ture z veliko vzponi in vedno polno obremenitvijo. Ti motorji omogočajo premagovanje klancev v kar krajšem času ob večji povprečni hitrosti. Skoraj po pravilu so to najbolj iskani agregati med triosnimi vlačilci (6 x 4 ali 6 x 2), radi pa jih imajo tudi lastniki najtežjih, štiriosnih prekucnikov.

Kupce s takšnimi potrebami je do sedaj Scania usmerjala na svojo legendarno ponudbo V8 motorjev, kjer se ponudba motorne moči motorja DC16 116 z delovno prostornino 16,4 litra prične pri 382 kW/520 KM in najvišjim navorom 2700 Nm, ki je na voljo že pri 1000 vrtljajih. Zaradi precej višje cene od motorjev s podobnimi karakteristikami za tovrstnim, pa tudi ostalimi »osmicami« ni velike gneče. Kupujejo jih tisti, ki zares potrebujejo večjo moč, ter resnični ljubitelji tovrstnih motorjev in Scanie kot blagovne znamke. Na koncu cena ni niti toliko pomembna kot dejstvo, da so V8 motorji zaradi specifične gradnje težji od podobnih šestvaljnih motorjev. Vsi pa vemo, da se danes v transportu išče vsak dodaten kilogram uporabne nosilnosti, in še posebej tisti, ki imajo večne probleme s preobremenjeno prvo osjo. Ravno za takšne bo odslej na voljo nova verzija DC13 motorja, s katerim Scania ustvarja skladen kompromis med neto maso samega motorja in skupno maso transportne kompozicije, moči in ekonomičnosti.

Finomehanika

Osnova novega agregata je že dlje časa dobro uveljavljena družina vrstnih šestvaljnikov z delovno prostornino 12,7 litra. Ta družina je do sedaj imela štiri člane: 370, 410, 450 in 500, kjer številke povedo moč motorja v KM. S temi motorji novinec deli praktično celotno konstrukcijo ob manjših spremembah in izboljšavah.

Pri Scanii tega sicer niso izrecno poudarili, je pa najbližje resnici dejstvo, da glavnina razvojnega napredovanja temelji na posodobitvi softwara ob dodatni finomehaniki na znižanju notranjega trenja in uvajanju »pametnih« pomožnih komponent.

Ni suma, da bo novi DC13 166 najagilnejši motor v družini, pa tudi zanesljiv, robusten in ekonomičen. Ne bo mu lahko, saj ima v družini odličen in večkrat nagrajen motor, to je izvedba s 450 KM. Motor, ki je vgrajen v model Scania R 450, je že tretje leto zapored osvojil »zeleno« nagrado – Green Truck 2019. Motor se je najbolje odrezal na testu porabe goriva, katerega organizirata nemški reviji za gospodarska vozila VerkehrsRundschau in Trucker. Ta vlačilec je bil razglašen za najvarčnejšega in ekološko najsprejemljivejšega v svojem razredu. Sedaj je čas, da tudi novinec pokaže, kaj zmore.