Gospodarska vozila

MANov motor na vodik

Novi MANov motor, ki kot gorivo uporablja vodik, je namenjen kmetijskim in drugim delovnim strojem ter vozilom za težje terenske namene. Na novo razviti motor temelji na preizkušeni motorni osnovi dizelskega motorja D3876. Z močjo 500 KM in prostornino 16,8 litra MAN H4576 odpira široko paleto možnosti. Z novim vodikovim motorjem si delijo približno 80 % vseh komponent, kot so blok motorja, ročična gred, ojnice, pa tudi hladilni in oljni krogotoki, vključno s črpalkami, oljnim koritom in filtrom. Skoraj enake dimenzije obeh motorjev z notranjim zgorevanjem proizvajalcu olajšajo integracijo v obstoječe koncepte vozil.

Pomembna sprememba pa je povečanje premera bata s 138 mm na 145 mm, hod pa ostaja nespremenjen in znaša 176 mm. Ta s sabo potegne povečanje prostornine iz 15,3 na 16,8 litra, predvsem zaradi nižje moči motorjev na vodik. Pomembne spremembe so bile narejene na komponentah za dovod vodika in zgorevanje, sistemu za upravljanje motorja in sistemu za nadzor izpušnih plinov.

Oskrba z vodikom vključuje sistem novih nizkotlačnih vodov in vod, ki oskrbujejo injektor s potrebnim vodikom. Natančen nadzor tlaka se uporablja za doziranje vodika, s čimer se zagotavlja učinkovito zgorevanje in optimalna oskrba motorja z gorivom. Injektor se uporablja za neposredno vbrizgavanje pod pritiskom 40 barov. Nameščen je neposredno v zgorevalno komoro za večjo zmogljivost in boljši odziv motorja. Posebej prilagojen vžigalni sistem upošteva te lastnosti in omogoča zanesljiv in kontroliran vžig vodikove zmesi z iskro. Posebej zasnovana krmilna enota motorja med drugim nadzoruje dovod vodika in zraka, uravnava vbrizg in vžig ter nenehno prilagaja parametre motorja za varno in učinkovito izgorevanje. V primerjavi z dizelskim motorjem potrebuje motor z zgorevanjem vodika nove bate in obloge, saj je premer bata povečan na 145 mm.

Edine emisije, ki nastanejo kot morebitni stranski produkti zgorevanja vodika in lahko v znatni meri končajo v izpušnih plinih, so dušikovi oksidi. Da bi to zmanjšali skoraj na nič, se motorji MAN zanašajo na napreden proces zgorevanja in uveljavljen sistem naknadne obdelave izpušnih plinov. Kombinacija motorja z notranjim izgorevanjem na vodik in naknadne obdelave izpušnih plinov izpolnjuje emisijske standarde z nultimi emisijami (ZEV), EU Stage V.