Gredo na Hrvaškem cestninske postaje v zgodovino
Šestnajst mesecev je bilo potrebnih za dokončanje razpisa Hrvatskih autoputeva (Hrvaških avtocest) HAC, za izbor izvajalca za nov sistem zaračunavanja cestnine.
Končno je bila objavljena pravnomočna sodba hrvaškega visokega upravnega sodišča, ki je zavrnilo pritožbo avstrijske družbe Kapsch trafficCom AG, in sedaj je jasno, da bo konzorcij slovaškega podjetja Sky Toll in češkega TollNeta odgovoren za nov sistem cestninjenja na hrvaških avtocestah.
Konzorcij se je zavezal, da bo nov sistem zgradil v dveh letih, in sicer za 79,9 milijona evrov brez DDV. To je celo 20 odstotkov manj od ocenjene vrednosti javnega naročila na dražbi, ki je bila 100 milijonov evrov brez DDV. Projekt v celoti financira Evropska unija preko Nacionalnega načrta za okrevanje.
Pogodba z izvajalcem naj bi bila podpisana do konec tega meseca. To pa pomeni, da bi novi sistem lahko zaživel najkasneje konec leta 2026.
Pred tem so v HAC pojasnili, da je nov sistem kombinacija dveh preverjenih tehnologij; obračunavanje preko sodobnejše različice naprave vgrajene v vozilo (ENC) in obračunavanje preko sistema za avtomatski prevzem registrskih tablic (tehnologije DSRC & ALPR)
Za težka tovorna vozila bo obvezna uporaba ENC, uporabniki lahkih vozil pa bodo imeli možnost uporabe ENC naprave ali sistema za branje registrskih tablic. Več kot 85 odstotkov vseh turistov na Hrvaško pride po cestah, zato je ponujena rešitev prilagojena ravno tem uporabnikom, ki jim ne bo treba kupiti ENC naprave, ampak bodo uporabljali plačilo z odčitavanjem registrski tablic, vse skupaj pa bo vezano na bančno kartico, s katere se bo cestnina samodejno trgala.