MAN in Neoplan novim zmagam naproti
Leto 2024 je tudi leto komercialnega uspeha, MAN je podpisal najuspešnejše naročilo v svoji zgodovini, naročilo za nič manj kot 400 avtobusov za Savdsko Arabijo. Heinz Kiess, vodja Bus&Coach za znamko, je v Avstriji za evropske avtobusne medije predstavil novosti, ki bodo predstavljene na naslednji izdaji IAA.
Kiess še naprej vztraja pri strategiji znamke, ki se osredotoča na elektromobilnost v avtobusih, tako v mestnem kot medmestnem segmentu, s čimer so zagotovili, da bodo do konca leta 2025 imeli prve električne turistične avtobuse. V tem proračunskem letu 2024, ki ga zaznamuje izvajanje predpisov o varnosti, učinkovitosti in udobju, je znamka razvila novo električno platformo z večjo zmogljivostjo, predstavljene pa je bil prenove deležen voznikov delovni prostor. K temu dodajajo še nove asistenčne sisteme, pomočnika pri zavijanju in podporo za menjavo voznega pasu ter posodobitev motorjev D26 in programa menjave prestav EfficientCruise glede na topografijo.
Kiess je za leto 2025 napovedal tudi novo generacijo baterij, ki bodo v določenih aplikacijah povečale avtonomijo do 50%. Predstavitev novosti so spremljali dinamični testi z vozili MAN Lion’s Coach MY24 in z najnovejšo različico Neoplan Tourliner na cestah po Avstriji.
Novi standardi z digitalno instrumentno ploščo z MAN SmartSelect
Novi digitalni kokpiti, zlasti v različicah turističnih avtobusov, so ena najopaznejših novosti MAN v letu 2024. Vključujejo inovativen operacijski sistem SmartSelect. Je delovna postaja za voznika z novo zasnovo, ki izpolnjuje najvišje standarde glede ergonomije. Na sredinski konzoli se uporablja nova nadzorna plošča SmartSelect v kombinaciji z visokokakovostnim informacijsko-razvedrilnim sistemom z navigacijsko funkcijo, odlikuje pa jo enostaven dostop in intuitivno upravljanje.
Posebnost je novi barvni digitalni zaslon z diagonalo 12 palcev, ki z dvema polkrožnima skalama v sredini ponuja več prostora za dodatne informacije. V ta namen sta merilnik moči in merilnik vrtljajev pomaknjena v desno in s tem podvojila površino prikaza v primerjavi s predhodnikom. Zaslon ponuja bodisi “celoten zaslon” z velikimi 3D simboli ali podroben “domači zaslon”. Ko dostopate do informacij ob strani, dva stranska pojavna menija drsita kot zavese od zunaj navznoter, dokler ne zavzameta voznikovega osrednjega vidnega polja. Ta zasnova omogoča vzporeden prikaz različnih informacij, kar zagotavlja, da jih voznik optimalno vidi.
Po istem konceptu sledi novi MAN SmartSelect, novost, ki do sedaj ni bila nameščena na nobenem avtobusu. Tako zasnova upravljanja kot lokacija MAN SmartSelect sta praktična in prispevata k zagotavljanju varnosti med potovanjem. Z multimedijskim nadzorom lahko voznik ostane v svojem običajnem položaju in se ves čas vožnje osredotoči na cesto, kar znatno zmanjša motnje ali nenamerne spremembe smeri, ki bi lahko ogrozile varnost vožnje.
Koncept temelji na izkušnjah razvijalcev MAN, ki so ugotovili, da v gospodarskem vozilu, izpostavljenem ekstremni uporabi in z zračno nihajnim voznikovim sedežem, zaslon na dotik za upravljanje pomembnih funkcij ni idealen. Da bi bila voznikova roka stabilna, je bil prvič v sektorju avtobusov uveden ergonomski naslon za roke, ki omogoča oporo in s tem stabilizacijo roke.
SafeStop Assist: zazna nedejavnost voznika in v skrajnih primerih ustavi vozilo
MAN je predstavil tudi tehnologijo SafeStop Assist, namenjeno preprečevanju resnih avtobusnih nesreč. Sistem, ki zazna nedejavnost voznika in varno ustavi avtobus, bo na voljo v celotni novi ponudbi medkrajevnih in turističnih avtobusov 2024.
Sistem uporablja prepoznavanje dejavnosti vožnje v interakciji z drugimi tehnologijami ADAS vozila. S pomočjo senzorja, vgrajenega v sprednji del avtobusa, in kamere, nameščene za vetrobranskim steklom, sistem nenehno spremlja ohranjanje voznega pasu, razdaljo, položaj in relativno hitrost predmetov spredaj.
Če zaustavitev v sili ni preklicana, sistem samodejno vklopi varnostne utripalke, da opozori udeležence v prometu, ki sledijo. Ko se avtobus ustavi, prestavi v prosti tek in samodejno zategne elektronsko parkirno zavoro. Prav tako odklene vrata in prižge notranjo osvetlitev, tako da lahko brez zapletov pomagate v nujnih primerih.
»Noben drug proizvajalec ne ponuja takšnega sistema za vse trenutne modele avtobusov. Vendar to ni razlog, zakaj je ena najpomembnejših novosti modelnega leta 2024, temveč zato, ker lahko prepreči resne nesreče,« pravi Heinz Kiess, vodja trženja produktnih avtobusov pri MAN Truck & Bus.