Vozili smo se – novi Dacia Duster
Vozili smo ga – novi Dacia Duster, ki v vročih poletnih dneh uradno prihaja do kupcev v Sloveniji v povsem novi preobleki. Novi Dacia Duster je uradno predstavljen na novi platformi in z novimi pogonskimi sklopi. Eden najbolje prodajanih SUV modelov pri nas, pa tudi v Evropi, je v svoji tretji generaciji dobil veliko bolj sodoben, dinamičen in še bolj agresiven dizajn karoserije. V osnovi je novi model obdržal starega le toliko, kolikor je bilo potrebno za povezavo s predhodnikom. Razumljivo je bila vgrajena nova vizualna podoba znamke Dacia, in to zelo uspešno, nepričakovana novost pa je zagotovo integracija kljuk zadnjih vrat v C stebričke.
Z dolžino 4.343 mm je novi Dacia Duster ostal enakih dimenzij, pomembne novosti pa se nahajajo pod karoserijo. Avto je postavljen na novo, sodobnejšo platformo Renault CMF-B, kjer je ena od večji prednosti optimalnejši izkoristek prostora, tako da ima novi Dacia Duster v osnovni postavitvi prostornino prtljažnika 472 litrov. Poleg tega je več prostora za kolena potnikov na zadnji klopi.
Prostor v kabini je povsem na novo oblikovan in nima nič skupnega z odhajajočim modelom. Filozofija uporabe trde, a odporne in vzdržljive plastike je ohranjena, močno pa je posodobljen dizajn armature in celotne notranjosti. Poleg dizajna je novi Dacia Duster tudi digitaliziran. Dobil je 7″ digitalno armaturno ploščo in 10,1″ večnamenski zaslon, ki je rahlo obrnjen proti vozniku. Na voljo so tudi štirje USB priključki, brezžični polnilec za telefon. Avdio sistem ima šest zvočnikov, povezava s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto pa je brezžična. Novi Dacia Duster ima kljub digitalizaciji in povečanemu multifunkcijskemu zaslonu še vedno klasično upravljanje najpogosteje uporabljanih funkcij.
Ena od zanimivosti je opcijski kamperski “Sleep Package”, ki vključuje zložljivo posteljo za dva in mizo ter odlagalni prostor, za katerega Dacia trdi, da ga je mogoče postaviti v manj kot dveh minutah.
Novi Dacia Duster nima več dizelskega motorja, kar bo verjetno razočaralo ljubitelje zanesljivega in varčnega agregata 1.5 dCi. Dacia Duster je namesto dizla dobila novi TCe 130, torej 1,2-litrski turbobencinar. Trivaljnik deluje v Millerjevem ciklu in ima pomoč hibridnega sklopa. Pogon pri novi Dacii Duster je lahko na prednji ali na vsa kolesa. Dacia pravi, da je povprečno porabo goriva zmanjšala za 10 % v primerjavi z agregati brez hibridne pomoči.
Odlična novica je, da v ponudbi ostaja pogonska opcija ECO-G 100, ki uporablja LPG, s polnimi rezervoarji bencina in plina pa lahko prevozite kar 1.300 kilometrov. Pri pogonu je največja novost zagotovo hibridni pogon, ki ga Duster prevzema po modelu Jogger, ki združuje 1,6-litrski bencinski motor, dva elektromotorja, menjalnik CVT in 1,2. kWh baterija. Ta agregat razvije moč 140 KM, s prihrankom pri mestni vožnji do 40 %.
Po prvi kratki testni vožnji so vtisi o novem Dusterju več kot dobri. Očitno je ponudba prostora v kabini bistveno boljša, vozna dinamika je izboljšana predvsem na področju natančnosti krmiljenja, seveda pa nova digitalna platforma naredi kabino bistveno modernejšo.