Fiat še vedno prevaža luksuzne jahte
Že nekaj dni po družbenih omrežjih kroži videoposnetek. Na posnetku je več desetletij star Fiatov vlačilec, ki vleče razkošno, sodobno, drago, veliko jahto. In kakšna je zgodba?
Naj vas najprej spomnim, da letos mineva natanko petdeset let, odkar je bila ustanovljena znamka Iveco, ki se je med drugim rodila iz oddelka tovornjakov Fiat. To pomeni, da je tovornjak v naši zgodbi star vsaj toliko, saj na njem še ni oznake Iveco.
Na sliki je model Fiat 619, katerega evropska proizvodnja je potekala med letoma 1970 in 1980. Značilno za ta vozila je bilo, da so imela volan na desni strani. Nastajala so v obdobju, ko v Italiji še ni bilo veliko avtocest in ta postavitev naj bi voznikom pomagala pri lažji vožnji preko serpentin, ko so se vzpenjali preko Apeninov iz vzhoda države na zahod ali obratno. Pod voznikom je nameščen 13,8 litrski dizelski motor, ki brez turbopolnilnika razvija 260 KM.
Motor je vrstni šestvaljnik, ki deluje v kombinaciji z osem stopenjskim ročnim menjalnikom. Ta kombinacija je bila znana po svoji vzdržljivosti, najbolj zgovoren dokaz za to pa je dejstvo, da je bila serija 619 proizvajana ne samo v Italiji, ampak tudi v Turčiji, Nigeriji in Argentini. Tovornjak se je izkazal tudi v najtežjih razmerah, tržna kariera v Argentini pa je brez večjih sprememb trajala vse do leta 1994.
Vlačilci parkirani pred ladjedelnico
Toda vrnimo se v sedanjost. Kako ta veteran sodeluje pri prevozu dragih plovil? Odgovor je mogoče najti v ladjedelnici Costa Etrusca Group v osrednji Italiji. To podjetje je specializirano za proizvodnjo luksuznih plovil za zasebno uporabo, hkrati pa se je izkazalo, da imajo lastniki ladjedelnice veliko strast do starih tovornjakov. Za namen prevoza za lastne potrebe, med ladjedelnico v La Botte in 25 kilometrov oddaljenim pristaniščem Punta Ala, so začeli uporabljati klasične Fiate in jih tako rešili pred pozabo. Redno jih je mogoče videti tudi v tržnih gradivih, ki jih je objavilo podjetje. Na ta način skupina Costa Etrusca izkazuje spoštovanje do najboljše tradicije italijanske industrije.

Verjetno ste opazili, da govorimo v množini. Zakaj? Izkazalo se je, da je črni Fiat 619 eden od dveh tovornjakov, ki jih uporablja ladjedelnica. Poleg tega pa ima skupina Costa Etrusca v voznem parku tudi starejši model 682 s še bolj klasičnim značajem. Serija 682 je bila neposredna predhodnica serije 619, ki je bila zasnovana kmalu po drugi svetovni vojni in so jo začeli proizvajati leta 1952. Prvi primerki tega modela so imeli vrata, ki so se odpirala proti vetru, motor z močjo le 140 KM in krmilni sistem brez servo volana. Primerek, ki je last ladjedelnice, pa je posodobljena različica, ki je nastala konec 50-ih let. Vrata so že nameščena na sodobnejši način, voznik pa je lahko računal na pomoč 11,5 litrskega motorja z močjo 180 KM.
